۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۲۸۶۷۶۷

کتاب «برای ضامن آهو»؛ پاسخ 55 پرسش کودکانه درباره امام رضا

خبرگزاری رسا ـ انتشارات آستان قدس رضوی برای نخستین بار کتاب «برای ضامن آهو» را به عنوان پاسخ 55 پرسش اساسی و بنیادین کودکان و نوجوانان مربوط به امام رضا علیه السلام و زیارت ایشان چاپ و روانه بازار نشر کشور کرد.
کتاب ضامن آهو براي نوجوانان

 

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، کودکان و نوجوانانی که به زیارت حرم مطهر رضوی می روند، با پرسش های متنوع و گوناگونی روبرو می شوند که تنها به زندگی امام رضا علیه السلام محدود نیست و جنبه های مختلفی از زیارت و سیره رضوی را دربر می گیرد.

بر این اساس انتشارات آستان قدس رضوی با چاپ و انتشار کتاب «برای ضامن آهو» تعداد 55 پرسش های متداول کودکان و نوجوانان را درباره زندگی امام رضا علیه السلام، زیارت آن حضرت، مقامات معنوی آن بزرگوار و همچنین ساختمان حرم و اماکن پیرامون آن پاسخ می دهد.

این کتاب که با هدف پاسخگویی به پرسش های متداول کودکان و نوجوانان درباره امام رضا علیه السلام به صورت مختصر و مستند به قلم حجت الاسلام غلامرضا حیدری ابهری نوشته شده برای نخستین بار توسط به نشر به چاپ رسیده است.

در کتاب «برای ضامن آهو» به 55 سوال بر اساس منابع و استانادات تاریخی پاسخ داده شده است که این عدد خود یادآور سال های عمر امام رضا علیه السلام می باشد.

تمامی مطالب این کتاب مستند به مدارک تاریخی معتبر است که جلد 49 کتاب «بحار الانوار» اثر علامه مجلسی از جمله این منابع و مراجع محسوب می شود.

از ویژگی های این اثر می توان به مختصرگویی و دسترسی سریع به پاسخ پرسش ها در زمینه های مختلف و همچنین قابل استفاده بودن نه تنها برای کودکان و نوجوانان بلکه برای همه دوستداران آن حضرت در سنین مختلف که نیاز به ارتقاء آگاهی های خود در ارتباط با مسائل تاریخی زندگی حضرت رضا علیه السلام و حقیقت زیارت دارند، مناسب اشاره کرد.

علاقه مندان به تهیه کتاب «برای ضامن آهو» و همچنین مشاهده و تهیه سایر کتاب های انتشارات آستان قدس رضوی می توانند به نشانی اینترنتی www.behnashr.com  و یا فروشگاه های سطح شهر مشهد و نمایندگی های سراسر کشور مراجعه کرده و یا از طریق سامانه پیامکی به شماره 30003209 با این انتشارات تماس برقرار کنند./1308/د102/ق

منبع: به نشر

ارسال نظرات