۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۲۸۶۹۰۸

اخبار کوتاه فرهنگی خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ تهیه فیلم مستند از زندگی زوج چینی با عنوان «سلام بر اسلام»، شرکت دانشجویان خراسان شمالی در ششمین دوره طرح ولایت و برپایی 1800 پایگاه نیکوکاری از جمله عناوین مهم ترین اخبار فرهنگی این استان هستند.
اخبار كوتاه خراسان شمالي

 

اسفندیار مکرمی، مدیر این کانون فرهنگی و هنری گفت: در این مستند داستانی، وقایع و حوادث زندگی یک زوج چینی که به تازگی به دین اسلام و مذهب تشیع مشرف شده اند، به تصویر کشیده می شود.

 

وی با بیان اینکه این مستند داستانی در روستای قلعه خان فیلمبرداری می شود، اظهارداشت: چگونگی گرایش به دین اسلام، نحوه مسلمان شدن، ازدواج و چگونگی تبلیغ دین اسلام در بین هموطنان خود از جمله موضوعاتی است که در این مستند به آن پرداخته می شود.

 

این مسؤول اظهار کرد: مستند تلویزیونی «سلام بر اسلام» نخستین اثر هنری در قالب مستند تلویزیونی است که در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان و با همکاری دبیرخانه و ستادعالی کانون های مساجد و توسط گروه هنری اُسوه تولید می شود.

 

مکرمی بیان کرد: این مستند که به مدت 30 دقیقه تولید می شود، قرار است تا پایان مهرماه جاری از رسانه ملی و محلی پخش شود.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری چهارده معصوم علیه السلام روستای قلعه خان شهرستان مانه و سملقان بیان کرد: مراسم ازدواج این زوج چینی، 13 فروردین سال جاری و به سبک خراسان شمالی به همت کانون چهارده معصوم برگزار شده است.

 

شرکت دانشجویان خراسان شمالی در ششمین دوره طرح ولایت

عبدالله امینی فر، مسؤول ناحیه بسیج دانشجویان خراسان شمالی گفت: 130 نفر از دانشجویان پسر و دختر دانشگاههای این استان در ششمین دوره طرح ولایت شرکت کردند.

 

وی اظهار کرد: ششمین دوره طرح ولایت توسط  بسیج دانشجویی دانشگاه ها ی استان، به منظور عمق بخشی و بصیرت افزایی دانشجویان نسبت به اندیشه اسلامی در بجنورد در حال برگزاری است.

 

این مسؤول افزود: این طرح از هفدهم شهریور ماه جاری با حضور 80 دانشجوی خواهر و 50 دانشجوی برادر آغاز شده  و تا 27 شهریورماه جاری ادامه خواهد داشت.

 

امینی فر اضافه کرد: 22 استاد از استان‌های مختلف با هدف عمق بخشی و بصیرت افزایی اندیشه اسلامی دانشجویان خراسان شمالی به طرح ولایت دعوت شده اند.

 

وی اظهار کرد: پس از پایان طرح ولایت، 22 دانشجو موفق از 130 دانشجوی شرکت کننده در این طرح، به بخش کشوری راه خواهند یافت.

 

امینی فر گفت: طرح ولایت کشوری دانشجویان، یک دوره یک هزار نفری است که در تابستان سال آینده و در تهران برگزار خواهد شد.

 

وی اظهار کرد: هم اکنون ششمین دوره طرح ولایت برای دانشجویان خواهر در دانشگاه انقلاب بجنورد و برای برادران در پادگان شهید برونسی در حال برگزاری است.

 

مشارکت 350 نفر روز دانش آموزان بسیجی فاروج در طرح هجرت 3

رییس آموزش و پرورش فاروج از مشارکت 350 نفر روز دانش آموزان بسیجی این شهرستان در طرح هجرت 3 خبر داد.

 

محمدابراهیم شریعتی اظهار کرد: در این طرح که از تیرماه آغاز شده و تا اواخر شهریورماه ادامه دارد، از همکاری 20 نفر روز همکاران فرهنگی بسیجی و350نفر روز دانش آموزان بسیجی استفاده شده است.

 

وی افزود: این طرح در قالب بهسازی مدارس، رنگ آمیزی، زیباسازی محیط های آموزشی و پرورشی، ایمنی و بهداشت در سطح 15 آموزشگاه شهرفاروج انجام شد.

 

شریعتی افزود: طرح هجرت 3 با همکاری آموزش و پرورش و ناحیه مقاومت بسیج اجرا شد و هدف از اجرای آن، غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، تقویت حس مسؤولیت پذیری، ترویج روحیه تعاون، نوع دوستی و مشارکت پذیری دانش آموزان بود.

 

برپایی 1800 پایگاه نیکوکاری در خراسان شمالی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: همزمان با فرا رسیدن ایام بازگشایی مدارس و جشن عاطفه ها، بیش از هزار و 800 پایگاه در مناطق مختلف این استان دایر می شود.

 

عباس اهرابی اصیلی با اشاره به برگزاری جشن عاطفه ها همزمان با سراسر کشور در خراسان شمالی، اظهار کرد: این جشن طبق روال سال های گذشته در آستانه بازگشایی مدارس برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه جشن عاطفه ها در استان از بیست و ششم ماه جاری آغاز می شود، افزود: امسال جشن عاطفه ها با شعار «مهر در انتظار همدلی» در خراسان شمالی نیز همزمان با سراسر کشور از 26 تا 27 شهریور برگزار خواهد شد.

 

اهرابی اصیلی با اشاره به اینکه برنامه ریزی دقیق و مناسبی برای مشارکت پرشور مردم خیر و نوع دوست استان در برگزاری با شکوه این جشن انجام شده است، اضافه کرد: در جشن عاطفه های خراسان شمالی هزار و 849 پایگاه ثابت و سیار دایر می شود.

 

وی اظهار کرد: از هزار و 849 پایگاه ثابت و سیار جشن عاطفه ها در خراسان شمالی 797 پایگاه در مدارس، 139 پایگاه بسیج، 37 پایگاه ثابت، 11 پایگاه سیار، 347 پایگاه در مساجد و 518 پایگاه نیز در مراکز نیکوکاری سطح استان دایر خواهد شد./9314/203/ب3

ارسال نظرات