۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۲۸۷۰۲۵

نماینده آیت الله سیستانی از کاهش حقوق مسؤولان عراقی استقبال کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده حضرت آیت الله سیستانی در نماز جمعه کربلا از طرح کاهش حقوق مسؤولان عراقی و تغییر کارمندان نالایق استقبال کرد.
حجت الاسلام شيخ عبدالمهدي کربلايي نماينده حضرت آيت الله سيستاني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در صحن مطهر حرم امام حسین (ع) برگزار شد، از طرح اصلاحات حیدر العبادی، نخست وزیر عراق استقبال کرد و گفت: تصمیم هیأت وزیران عراق در کاهش حقوق مسؤولان عالی رتبه حرکتی در مسیر صحیح و مورد نظر مردم برای ایجاد اصلاحات در این کشور است.


وی طرح اصلاحات را قدمی در جهت تحقق عدالت اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: همان طور که قبلا بارها گفته‎ایم یکی از موارد اصلاحات، مبارزه با مفسدان و بازگشت اموال چپاول شده از سوی آنان است.


نماینده حضرت آیت الله سیستانی تاکید کرد: افراد شایسته و لایق باید بر اساس توانایی‎هایشان جایگزین افراد فاسد شوند. استفاده از نیروهای کار بلد و ماهر در سمت‎های مهمی مانند وزارتخانه‎ها سبب کاهش اتهامات شود.


اجرای روند اصلاحات موجب تغییر مسؤولان بی کفایت می‎شود


وی تصریح کرد: روند اصلاحات باید هر چه سریع‌تر آغاز شود تا مسؤولان بی کفایت تغییر یابند و قانون حقوق کارمندان شفاف‌سازی شود. تغییر به ذات خود یک اقدام ناپسند است ولی برخی تغییرات در جهت افزایش کارآیی صورت می گیرد.

 

شیخ کربلایی ادامه داد: تغییرات نیرو و کارمندان باید در چارچوب قانونی و به صورت دقیق صورت گیرد تا از مصالح حزبی، طائفه‎ای، منطقه‎ای و عشایری به دور باشد.


وی با اشاره به وام 5 تریلیون دینار دولت عراق برای بهبودی وضعیت کشاورزی، صنعت و مسکنن گفت: باید مراقب بود تا این وام در بخش‌های مورد نیاز مصرف شود و از دست‎های افراد فاسد و سودجو به دور باشد. متاسفانه در سال‎های گذاشته میلیاردها دینار در سال‎های اخیر با عنوان‎های مختلف صرف کارهای بیهوده و به چپاول افراد فاسد در آمده است.


نماینده حضرت آیت الله سیستانی تاکید کرد که اگر این وام در مکان‎های صحیح هزینه شود به طور قطع می‎تواند بسیاری از مشکلات را حل و تولیدات داخلی را افزایش داد.


قانون سواد آموزی اجباری باید تصویب شود


وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی در عراق اظهار داشت: متاسفانه آمار افراد بی سواد به ویژه در بین زنان بسیار زیاد شده است و این مساله برای آینده این کشور به هیچ وجه قابل قبول نیست و کشور را با چالش‎های مختلف روبه خواهد ساخت.


حجت الاسلام کربلایی خواستار تصویب قانون سواد آموزی اجباری شد و خاطرنشان کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی مادران نیز با شرکت در کلاس‎های سواد آموزی باید به تعلیم و تربیت بپردازند.


وی از معلمان دعوت کرد که به مساله تربیت در کنار تعلیم توجه ویژه‎ای داشته باشند و گفت: دانش آموزان باید در کنار مسائل علمی به مسائل اخلاقی و تربیتی توجه کنند و آن را بیاموزند./994/ب902/د

ارسال نظرات