۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۲۸۷۰۶۴
آیت الله نابلسی:

کشوری که در برابر اسرائیل می‎ایستد توان حل مشکلات داخلی را دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه صیدای لبنان طایفه گرایی را سرچشمه تمام مشکلات سیاسی کشور دانست و بر ضرورت اصلاح قانون انتخابات تاکید کرد.
آيت الله نابلسي

 

به گزاش خبرگزاری رسا، آیت الله عفیف نابلسی، امام جمعه صیدای لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مجتمع حضرت زهرا (س) برگزار شد، به مشکلات سیاسی کشور اشاره کرد و گفت: چرا نظام سیاسی کشور نمی تواند یک سازوکار مناسب برای انتخاب رییس جمهور ایجاد کند؟ و یا مجلس پارلمانی را احیا کرده و موسسات دولتی را به کار اندازد؟

 

وی افزود: این کشور ظرفیت های فراوانی دارد که دست های پنهان و آشکار دشمن در داخل مانع از شکوفایی این ظرفیت ها است. کشوری که می تواند در برابر اسرائیل غاصب و گروه های تکفیری ایستادگی کند، می تواند از پس مشکلات داخلی نیز برآید.

 

این عالم لبنانی سقوط نظام طایفه گرا را رمز نجات کشور از کشمکش های سیاسی دانست و تاکید کرد: طایفه گرایی قفل تمام مشکلات سیاسی کشور است که نمی گذارد کشور در مسیری درست و قانونی گام بگذارد.

 

آیت الله نابلسی تصریح کرد: باید با تدوین قوانین جدید و عادلانه برای انتخابات، گره کور انتخاب رییس جمهور باز شود. تنها با انتخابات عدالت محور است که می توان یک طبقه سیاسی به دور از فساد را در عرصه سیاسی کشور مسؤولیت داد.

 

امام جمعه صیدای لبنان در پایان بر ضرورت اصلاح قانون در مورد حقوق شهروندی نیز تاکید و خاطر نشان کرد: تمام شهروندان لبنانی باید از نظر قانونی به عنوان یک شهروند شناخته شوند که از حقوق یکسانی برخوردارند و قانون باید جلوی تبعیض نژادی را بگیرد./1321/ب902/د

ارسال نظرات