۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۲۸۷۲۱۰

آیت الله سیستانی آزادی کارگران تُرک ربوده شده در عراق را خواستار شد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله سیستانی ربوده شدن 16 تن از کارگران تُرک که از سوی تعدادی از افراد ناشناس رخ داده است را به شدت محکوم کرد.
آيت الله سيستاني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید علی سیستانی امروز طی پیامی به اسارت تعدادی از کارگران ترک واکنش نشان داد و بر لزوم آزادی این افراد تأکید کرد.


در این پیام آمده است: در رسانه ها آمده است یکی از گروه های مسلح که ادعای پیروی از امام حسین (ع) را دارند تعدادی از کارگران ترک را ربودند و هدف از این کار را فشار به ترکیه جهت رسیدن به اهداف سیاسی اعلام کرده‎اند.


حضرت آیت الله سیستانی ادامه داد: تعرض به این کارگران بی‎گناه که هیچ نقشی در مسائل منطقه نداشتند اقدامی غیراخلاقی و بر خلاف قوانین شرعی و قانونی است و آن را به شدت محکوم می‎کنیم.


در این پیام تصریح شده است: انجام چنین اقداماتی موجب مخدوش شدن چهره اسلام، مذهب اهل بیت (ع) و کاهش جایگاه دولت می‎شود.


دفتر حضرت آیت الله سیستانی از دولت عراق و سیاستمداران خواست با پشتیبانی از نیروهای امنیتی به چنین اقداماتی که موجب تزلزل در امنیت و ثبات این کشور می‎شود، پایان دهند.


گفتنی است که 16 کارگر ترکیه ای، چهارشنبه گذشته، هنگام کار در یک ورزشگاه فوتبال در بغداد، به وسیله افراد مسلح ناشناس که لباس نیروهای امنیتی عراق را به تن داشتند، ربوده شده و به نقطه نامعلومی انتقال داده شدند.


آنان در یک طرح ساخت ورزشگاه فوتبال در منطقه حبیبیه در شرق بغداد کار می کردند که مردان مسلح با چند دستگاه خودرو این کارگران را ربودند.


حیدرالعبادی نخست وزیر عراق اطمینان داد که دولت وی تا از بین بردن فساد و فاسدین از تعقیب آن ها دست بر نخواهد داشت.


وی برخی طرف ها را متهم کرد که تلاش می کنند اصلاحات را بی اهمیت و اوضاع کشور را خطرناک جلوه دهند چرا که اصلاحات آن ها را نیز شامل می شود.


العبادی تصریح کرد: همانند موضوع مقابله با تروریسم دستورات لازم را برای مقابله با عوامل آدم ربایی در بغداد صادر کرده و با عوامل آدم ربایی همانند تروریست ها برخورد خواهد کرد.


در همین حال، «سعد مطلبی» عضو کمیته امنیتی شورای استان بغداد از شروع عملیات بازبینی فیلم دوربین های امنیتی در کلیه مناطق پایتخت برای شناسایی عاملان آدم ربایی روز چهارشنبه در بغداد خبر داد که به وسیله فرماندهی عملیات بغداد در حال انجام است.


وی گفت: به محض اعلام نتایج تحقیقات درباره این اقدام که احتمالات زیادی درباره انگیزه آن وجود دارد، نتایج در اختیار افکار عمومی قرار خواهد گرفت.


در عین حال «علی التمیمی» استاندار بغداد هدف این عملیات آدم ربایی را تخریب و انسداد طرح های عمرانی و ساخت وساز در پایتخت به وسیله شرکت های فعال دانست و گفت: این اقدام ضد اجتماعی تصویری منفی از وضعیت امنیتی و سیاسی کشور ارائه می کند
./994/ب901/د

ارسال نظرات