۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۲۸۷۲۴۷
امام جمعه هامبورگ:

بحران آوارگان تحت تأثیر فریاد حق‎خواهی همجنس‎گرایان قرار دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه هامبورگ تأکید کرد که در روزگاری که داد حقوق همجنس­‎بازان و سخن از حقوق حیوان و طبیعت و امثال آن از سوی برخی گوش فلک را کر کرده، باید به یاری آوارگان پرداخت.
آکادمي اسلامي آلمان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ترابی، مدیر آکادمی اسلامی آلمان، 20 شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه هامبورگ گفت: امروز ما مواجه هستیم با انسان هایی که خانه و کاشانه خود را از دست داده اند و از دست عده ای آدم کش آواره سرزمین های دیگر شده اند. صحنه های رقّت انگیزی که قلب انسان را جریحه دار می کند. آنها محتاج حمایت عاطفی دیگران هستند.

 

وی افزود: این در حالی است که دیده شده برخی نه تنها از کشیدن دست محبّت بر سر آنان دریغ می ورزند، بلکه با توهین و تحقیر و حتی با لگد از آنان پذیرایی کرده اند. برخی هم حمایت خود را به مسائل قومی، نژادی یا دینی و مذهبی و امثال آن مشروط کرده اند، که واقعا تأسف وشرم آور است.

 

حجت الاسلام ترابی تصریح کرد: در روزگاری که داد حقوق همجنس­ بازان و سخن از حقوق حیوان و طبیعت و امثال آن از سوی برخی گوش فلک را کر کرده، شک نداشته باشیم که این فرصتی است برای اثبات انسانیت و شرافت انسانی و کمترین مسؤولیت کسانی که در رفاه و امنیت هستند.

 

مدیر آکادمی اسلامی آلمان ادامه داد: در مقابل انسان های دیگر؛ چرا که قطعا آنها اوّلین گروه گرفتاران و رنج دیدگان در تاریخ نیستند و آخرین گروه هم نخواهد بود، چه بسا ملّت هایی که در گذشته به گرفتاری آنان مبتلا شدند و چشم انتظار یاری دیگران بودند و در آینده نیز این امکان برای هر ملّتی وجود دارد. لذا این اوّلین آزمون تاریخ نیست و آخرین هم نخواهد بود.

 

وی اظهار داشت: از خداوند متعال مسألت می کنیم به دولت ها و ملّت­ ها خصوصاً مراکز اسلامی و تک تک نماز گزاران روز جمعه توفیق حمایت از این نیازمندان و پناه جویان را مرحمت فرماید./982/ب103/د

ارسال نظرات