۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۲۸۷۳۱۸

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌ شرقی

خبرگزاری رسا ـ اقتصاد مقاومتی نقشه راه توسعه اقتصاد کشور، تولید آلبوم موسیقی استاد شهریار و توسعه صندوق صدقات الکترونیکی در تبریز از مهم‌ترین اخبار کوتاه از آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، ارسلان فتحی پور، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اقتصاد مقاومتی را نقشه راه استقلال کشور برای رسیدن به خودکفایی و توسعه بخش اقتصادی عنوان کرد و گفت: حمایت از تولید ملی و در کنار آن ارتقای کمی و کیفی تولیدات داخلی موجب رقابت پذیر ماندن آنها می شود.


وی با بیان این‌که تحقق این امر در گرو همکاری و همدلی تمامی دستگاه ها و قوای مختلف است، خاطرنشان کرد: اگر تدبیر و برنامه ریزی لازم در حوزه اقتصادی کشور با محوریت تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی صورت گیرد، به طور حتم وابستگی به خارج از کشور کاهش خواهد یافت.


نماینده مردم کلیبر و خداآفرین در مجلس شورای اسلامی، یکی از مشکلات تولیدات داخلی را قاچاق بی رویه کالا از خارج به داخل کشور به صورت غیر مجاز عنوان کرد و افزود: اگر تدابیر جدی برای جلوگیری از کالای قاچاق در کشور صورت نگیرد قطعاً مجتمع های تولیدی و صنعتی که زمینه اشتغال هزاران نفر را در کشور فراهم کرده اند تعطیلی آنها را سبب خواهد شد.


فتحی پور اضافه کرد: همچنانکه مقام معظم رهبری مکرر به نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی تأکید داشته و دارند وظیفه همه ما این است با اتخاذ تدابیر لازم زمینه را برای فراهم کردن منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی فراهم کنیم.


آلبوم موسیقی استاد شهریار تولید شد


محمدحسین بلاغی، مسؤول واحد موسیقی حوزه هنری آذربایجان شرقی، با بیان اینکه این آلبوم به زبان های فارسی و ترکی آذری در هفت قطعه کار شده است، اظهار کرد: آلبوم موسیقی استاد شهریار شامل شش قطعه به زبان فارسی و یک قطعه به زبان ترکی آذری است.


وی با بیان این‌که در تهیه و تولید آلبوم جمعی از پیشکسوتان و هنرمندان عرصه موسیقی استان با حوزه هنری همکاری داشته اند، ادامه داد: حضرت محمد(ص)، انتظار فرج، شب و علی، سلام ای شهیدان، امام خمینی(ره)، کاروان کربلا و الله وعده سی عناوین قطعات آلبوم مذکور است.


مسؤول واحد موسیقی حوزه هنری آذربایجان شرقی تشریح کرد: اشعار به کار رفته در این آلبوم از دیوان استاد شهریار برگزیده و تلاش شده است تا اثری فاخر و ماندگار به منظور الگوسازی در عرصه فرهنگ صوتی عرضه شود. ضبط و میکس آلبوم موسیقی استاد شهریار توسط مهدی ناصری تهرانی صورت گرفته است.


گفتنی است، آلبوم موسیقی استاد شهریار همزمان با برگزاری کنگره بین المللی استاد شهریار در تالار وحدت دانشگاه تبریز رونمایی خواهد شد. کنگره بزرگداشت استاد شهریار روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 25 و 26 این هفته با محوریت فرهنگ دینی و انقلابی در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می شود.


کار فرهنگی بهترین راه مقابله با بدحجابی است


محمد نریمانی، معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی آربایجان شرقی، گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی هم افراد بدحجاب وجود دارد اما می‌توان اثبات کرد که وضعیت حجاب در دانشگاه تبریز بدتر از دانشگاه آزاد است، اساتید بارها به این نکته تاکید کرده‌اند.


وی با اشاره به رسالت اصلی دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: دانشجویان این دانشگاه زمانی که وارد دانشگاه می‌شوند بدحجاب نمی‌شوند بلکه از همان ابتدا بدحجاب بودند، متاسفانه برخی از افراد یک طرفه قضاوت می‌کنند و بر این باورند که دانشگاه آزاد اسلامی محل بدحجابی است.


وی ادامه داد: دانشگاه در جهت تعمیق معنویت و برای تبلیغ حجاب برنامه‌های متنوعی را در نظر دارد، راهکار مبارزه با بدحجابی و تهاجم فرهنگی زور و شمشیر نیست بلکه کار فرهنگی است. با تبلیغ صحیح اصول اسلامی می‌توان تا حد زیادی رعایت حجاب را در بین بانوان دانشجو نهادینه کرد.


توسعه صندوق صدقات الکترونیکی در تبریز


مصطفی خاکسار قهرودی، معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه طبق سنوات گذشته کمیته امداد با همکاری وزارت آموزش و پرورش و سازمان بسیج مستضعفین، جشن عاطفه‌ها را در سراسر کشور برگزار می‌کند، به طوری که می‌توان گفت جشن عاطفه‌های امسال در دو مرحله برگزار خواهد شد.


وی در ادامه با بیان این‌که نخستین مرحله این جشن روزهای 26 و 27 شهریور ماه برگزار می‌شود، افزود: 7 هزار پایگاه آمادگی جمع‌آوری کمک‌های مردمی هستند، در واقع 5 هزار پایگاه در روز اول و 2 هزار پایگاه در روز دوم در سطح کشور مستقر خواهند شد. مرحله دوم جشن عاطفه‌ها 8 مهرماه در مدارس و واحدهای آموزشی برگزار خواهد شد.


به گفته وی، راه‌اندازی صندوق‌های الکترونیکی یکی از راه‌های جلوگیری از دستبرد پول‌های صندوق صدقات است که در حال حاضر با تفاهم‌نامه‌ای که با شرکت‌های مختلف امضاء کرده‌ایم، در تلاشیم تا تعداد صندوق‌ صدقات الکترونیکی را افزایش دهیم.


معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان این مطلب که  200 صندوق الکترونیکی در تهران ایجاد شده است، گفت: در واقع هر ساخت هر صندوق 500 هزار تومان اعتبار نیاز دارد که به زودی تعداد این صندوق‌ها در سایر استان ها از جمله مشهد، شیراز و تبریز توسعه خواهد یافت./935/203/ب1

ارسال نظرات