۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۲۸۷۳۴۰

مراسم اعتکاف در ایام عرفه برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول ستاد اعتکاف سپاه استان تهران با اشاره به علت برگزاری مراسم اعتکاف در ایام عرفه گفت: وجود شباهت های بسیار بین احکام اعتکاف و احکام حج و تقارن زمان ایام عرفه با ایام حج است و همانطور که اعتکاف رجبیه به دعای ام داوود ختم می‌شود، اعتکاف عرفه نیز به دعای عرفه ختم می‌شود.
مراسم اعتکاف در ایام عرفه برگزار می شود

حجت الاسلام ابوالفضل شاکری، مسؤول ستاد اعتکاف سپاه استان تهران در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری رسا, با اشاره به برگزاری اعتکاف در زمان پیامبراسلام (ص)، اظهار داشت: حضرت محمد(ص)، دهه آخرماه رمضان را در مسجد معتکف می‌شدند، ثواب اعتکاف در آخر رمضان معادل با دو حج و دو عمره است طبق اصول دینی ما در تمام طول سال غیر از عید فطر و عید قربان میشود معتکف شد.

 

وی در ادامه افزود: هر سال در ماه های شعبانیه، رمضان، رجب و امسال برای اولین بار مراسمی با عنوان اعتکاف در ایام عرفه برگزار می کنیم.

 

این کارشناس مذهبی با اشاره به علت برگزاری مراسم اعتکاف در ایام عرفه افزود: وجود شباهتهای بسیار بین احکام اعتکاف و احکام حج و تقارن زمان ایام عرفه با ایام حج است و همانطور که اعتکاف رجبیه به دعای ام داوود ختم می‌شود، اعتکاف عرفه نیز به دعای عرفه ختم می‌شود، همچنین اعتکاف رمضانیه به عید فطر ختم می‌شود، اعتکاف ایام عرفه به عید قربان ختم می‌شود، همچنین استحبابت روزه گرفتن این سه روز از درجه معنویت بالایی برخوردار است.

 

وی در ادامه با اشاره به روایتی از رسول خدا افزود: از رسول خدا روایت آمده است که در نزد خداوند تعالی انجام عمل خیر در این ایام محبوبتر از سایر ایام است.

 

مسؤول ستاد اعتکاف سپاه استان تهران با اشاره به برنامه های فرهنگی اعتکاف در ایام عرفه افزود: عموم 70 و هشتاد درصد جوانان و در رده سنی 18 تا 25 سال هستند.

 

وی در ادامه افزود: محلی را برای نگهداری کودکان در نظر گرفتیم و بصورت شبانه روزی از طلبه و دانشجویان به عنوان مربی کمک می گیریم و برنامه آموزشی در قالب نقاشی و داستان و شعرو قصه های قرانی برای کودکان در نظر گرفته شده و از طرف دیگر برای بانوان سخنران دعوت کردیم که بامحور خانواده برگزار می شود؛ همچنین یک جز ختم قران داریم که مربیان قرانی یک ربع به تفسیر قران می پردازند.

 

حجت الاسلام شاکری با اشاره به مصادف شدن ایام عرفه با آغاز هفته دفاع مقدس افزود: از برکت روایتگری رزمندگان دفاع مقدس بهره می بریم که در این مراسم بمدت دوشب از برنامه راویان دفاع مقدس استفاده خواهیم کرد.

گفتنی است این مراسم از دوشنبه سی‌ام شهریور تا چهارشنبه یکم مهرماه در مسجد شهرک فجر واقع در بزرگراه نیایش برگزار می‌شود و علاقه‌مندان جهت ثبت نام می‌توانند تا پایان هفته جاری با شماره 09382742049تماس بگیرند./817/303/ب3

 

ارسال نظرات