۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۲۸۷۵۷۲

کتاب «کلام مفید» به چاپ رسید

خبرگزاری رسا ـ کتاب «کلام مفید» ترجمه کتاب «الافصاح» از سوی انتشارات دلیل ما راهی بازار نشر شد.
کتاب «کلام مفيد»

 

به گزارش خبرگزاری رسا، عظمت ولایت امیرالمؤمنین علیه السلام را می‌توان از ستیز بی امان و خستگی ناپذیر دشمنان آن حضرت نیز شناخت!! به جرات می‌توان گفت علمای شیعه در طول قرن‌ها پاسخگوی تمام شبهات با ارائه دلایل محکم و روشن روایی بوده‌اند و هیچ سوالی بی جواب نمانده است؛ و امروزه طرح اشکالات تکراری از سوی مخالفان فقط برای ایجاد شبهه در بین عموم و افراد بی اطلاع یا کم اطلاع از مذهب است.

 

یکی از برترین و قوی‌ترین آثار در زمینه پاسخ به شبهات اعتقادی درباره امیرالمؤمنین علیه السلام کتاب «الافصاح» از مصنفات محمد بن محمد بن نعمان مشهور به شیخ مفید است. کمتر کسی یافت می‌شود که نام این متلکم و فقیه بزرگ شیعه را نشنیده باشد. ایشان در قرن چهارم تا اوایل قرن پنجم (338 413) می‌زیسته، و یاد او همواره با بزرگی، دانش، تبحر و تسلط بر علوم و معارف دین، هوش و فراست و تقوا قرین است.

 

و اما الافصاح! افصاح یعنی روشن ساختن و این کتاب در صدد «روشن ساختن حق درباره امامت امیرالمؤمنین علیه السلام» است. در این کتاب آیات و احادیثی که مخالفان برای اثبات خلافت غاصبین مطرح کرده‌اند ذکر شده و سپس شیخ مفید یک به یک پاسخ آن‌ها را با ابعاد مختلف و متفاوت ارائه کرده است.

 

اکنون این کتاب گرانقدر به قلم سید جواد حسینی به فارسی ترجمه شده است. مترجم با اهتمام بر روانی متن، سعی داشته از یک سو معنای مورد نظر شیخ مفید را کاملا با تجرمه کلام وی بیان کند و از یک سوی دیگر از ترجمه شرح گونه عبارات اجتناب کرده است

 

کتاب «کلام مفید» در 310 صفحه در قطع رقعی از سوی انتشارات دلیل ما منتشر شده است.

 

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند با شماره‌های 02537744988 02537733413 تماس حاصل کنند./998/د102/ق

منبع: دلیل ما

ارسال نظرات