۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۲۸۷۷۰۶

راهپیمایی باشکوه جنبش حماس در حمایت از مسجد الاقصی

خبرگزاری رسا ـ هزاران نفر از شهروندان فلسطینی در راهپیمایی باشکوهی که به دعوت جنبش مقاومت اسلامی "حماس" در حمایت از مسجد مبارک الاقصی و محکومیت تجاوزات صورت گرفته، شرکت کردند.
تظاهرات فلسطيني ها

 

به گزارش خبرگزاری رسا، هزاران نفر از شهروندان فلسطینی شب گذشته در راهپیمایی باشکوهی که به دعوت جنبش مقاومت اسلامی "حماس" در حمایت از مسجد مبارک الاقصی و محکومیت تجاوزات صورت گرفته علیه آن در استان خان یونس واقع در جنوب نوار غزه برگزار شد، شرکت کردند.


یونس اسطل از رهبران حماس و عضو پارلمان فلسطین در جریان این راهپیمایی تاکید کرد که ملت ما نیاز شدیدی به حمایت های مالی و نظامی برای مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه شهر اشغالی قدس دارد.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه «ما نباید به نظام ها دل ببندیم، بلکه باید به ملت ها امید داشته باشیم» تصریح کرد که «ما نیروی انسانی عظیمی داریم، اما نیازمند کمک مالی و نظامی هستیم. ما از وضعیت شما آگاه هستیم، اما نباید تسلیم شرایط موجود شد و شما باید در کنار ما بایستید و محاصره غزه را بشکنید. ما تضمین می دهیم که در مقابل رژیم صهیونیستی ایستادگی کنیم و طرح های آنرا به شکست بکشانیم. شما بیشتر از آنچه که ما به شما نیاز داشته باشیم، به ما نیاز دارید.»

 

اسطل بر لزوم تلاش برای فراهم کردن تمامی ابزارهای لازم برای مقاومت در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی و به شکست کشاندن طرح های یهودی سازی و شهرک سازی آن، خطاب به این رژیم و حامیان فلسطینی آن و نیز طرف های دیگر اعلام کرد که این تجاوزات شما بی پاسخ نخواهد ماند و ساکنان غزه با وجود محرومیت از حضور در مسجد الاقصی، برای به تحرک واداشتن جهانیان به پا خواهد خواست تا اعلام کند که این مسجد امانتی بر دوش شماست؛ هر چند که ما در خط مقدم قرار داریم.

 

این رهبر جنبش حماس ضمن نثار درود به تحصن کنندگان در مسجد الاقصی که به نیابت از ملت و امت از این شهر مقدس دفاع می کنند و با درگیری های مستقیم خود با اشغالگران صهیونیست درسی فراموش نشدنی به آنها می دهند، تاکید کرد که آزادی مسجد الاقصی و پس از آن فلسطین نزدیک است و این وعده حتمی قرآن است.

 

اسطل با محکوم کردن همکاری های امنیتی تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی در کرانه باختری که عملا دست مقاومت را بسته است، از شاخه های نظامی گروه های مقاومت و مسؤولان آنها خواست خود را برای نبرد آزاد سازی آماده کنند و جهانیان نیز باید به آنها کمک ارائه دهند.

 

وی افزود رژیم صهیونیستی به روند تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی سرعت بخشیده است و با این کار خود بنزین بر روی آتش انتفاضه سوم می ریزد و همین حوادث جرقه مرحله آزاد سازی و ورود به مسجد مبارک الاقصی خواهد بود. این عضو پارلمان فلسطین تاکید کرد که سرعت بخشیدن رژیم صهیونیستی به یهودی سازی قدس و مسجد الاقصی به منزله سرعت بخشیدن به پایان عمر خودش است./994/ب102/د

ارسال نظرات