۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۲۸۷۸۹۸

تالیف کتاب «دفاع از مهدویت» از سوی پژوهشگر حوزه علمیه مشهد

خبرگزاری رساـ نویسنده و پژوهشگر حوزه علمیه مشهد گفت: هر کس بمیرد و امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است، شناخت مهدویت برای نسل شیعه و منتظران واقعی آن حضرت ضروری است.
تالیف کتاب «دفاع از مهدویت» از سوی پژوهشگر حوزه علمیه مشهد

حجت الاسلام مرتضی کهرمی نویسنده و پژوهشگر حوزه علمیه خراسان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، از انتشار چهار عنوان کتاب خود در چند روز آینده خبر داد.


وی اظهار داشت: کتاب  110 شیوه مناظراتی امام رضا علیه السلام کتاب اول است که با توجه به تحقیق در کتب روایی و در مورد امام رضا علیه السلام توانسته ام به 110 شیوه مناظراتی در این کتاب بپردازم.


طلبه سطح خارج حوزه علمیه خراسان ابراز داشت: کتاب دیگر من با عنوان دفاع از مهدویت است که برگرفته از جلد 51، 52 و 53 بحارالانوار است و تمام احادیثی که علامه مجلسی در این کتاب ذکر کرده، شخصی به نام سید ابوالفضل برقعی، نقدی بر کتاب بحارالانوار نوشته و تمام روایات مهدویت را رد کرده که در این کتاب به نقد وی پرداختم.


وی در مورد انگیزه خود از نوشتن این کتاب خاطرنشان کرد: ما اعتقاد داریم هر کس بمیرد و امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است و شناخت مهدویت برای نسل شیعه و منتظران واقعی آن حضرت ضروری است.


حجت الاسلام کهرمی خاطرنشان کرد: کتاب 110 شیوه مناظراتی حضرت زهرا سلام الله علیها کتاب بعدی اینجانب است که حدود 350 کتاب را بررسی و مطالعه کردم و متوجه شدم به بیش از چهل شیوه مناظراتی اشاره نشده است که در این کتاب حدود 110 شیوه مبارزاتی و مناظراتی حضرت زهرا سلام الله علیها را در خطبه فدکیه در دفاع از ولایت گردآوری کرده ام.


وی عنوان کرد: کتاب بعدی، سیره پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم است و با توجه به اینکه الان داعشی آمده که اسلام را با توجه به آنچه که در کتب وهابیان معرفی شده خشن معرفی کرده و  ضرورت ایجاب کرد که کتابی در مورد سیره پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم نگارش کنم.


نویسنده و پژوهشگر برتر حوزه علمیه مشهد، در ادامه خطاب به طلاب حوزه علمیه افزود: طلاب حوزه علمیه فقط به دروس حوزوی اکتفا نکنند و در کنار آن با توجه به نیاز روز به فعالیت های پژوهشی هم بپردازند.


وی تصریح کرد: ضرورت پژوهش برای یک طلبه دینی امری ضروری است و طلبه ای که نتواند در موضوعات مختلف معارفی و دینی تحقیق کند قادر به پاسخگویی نیازهای دینی مردم نخواهد بود.

خاطرنشان می شود حجت الاسلام مهدی کهرمی نویسنده 15 مقاله علمی در نشریات مختلف و چندین کتاب در موضوعات معارفی بوده است./859/ت302/ق

ارسال نظرات