۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۲۸۷۹۰۴
رییس دفتر آیت‌الله وحیدخراسانی در قزوین:

راه حل بسیاری از مشکلات در گرو معرفت به ائمه است

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر حضرت آیت‌الله وحید خراسانی در قزوین در بررسی موضوع معرفت، گفت: اگر سعی کنیم که معرفت خود را نسبت به ائمه(ع) افزایش دهیم، بسیاری از شبهات و مشکلاتی که در مورد مباحث دینی داریم حل خواهد شد و در صورت عدم معرفت به ائمه(ع) گمراه خواهیم شد.
معرفت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت‌الاسلام محمود نحوی، رییس دفتر حضرت آیت‌الله وحیدخراسانی در قزوین، عصر امروز در مراسم بزرگداشت شهادت امام جواد(ع) در حسینیه مرحوم محمدی نسب قزوین با اشاره به این حدیث که پیامبر(ص) کسی را که بدون شناخت امام زمانش بمیرد را مرده به مرگ جاهلیت به شمار می‌آورد، گفت: این حدیث یکی از حدیث‌های محکم و مورد تأیید اهل سنت است که شیخ مفید، آن ‌را در کتاب افصاح آورده است، به همین خاطر نیاز به بحث سندی نیست که در مورد راست و دروغ بودن آن بحث کنیم، چون اهل سنت، خود این حدیث را از بیان پیامبر مکرم اسلام(ص) نقل کرده‌اند.
 
وی در ادامه معرفت به امام را راه‌حلی برای تمام مشکلات دینی معرفی کرد و اظهار داشت: اگر سعی کنیم که معرفت خود را نسبت به ائمه(ع) افزایش دهیم، بسیاری از شبهات و مشکلاتی که در مورد مباحث دینی داریم حل خواهد شد و در صورت عدم معرفت به ائمه(ع) گمراه خواهیم شد.
 
حجت‌الاسلام نحوی گمراهی را شامل غافل بودن در کوچک‌ترین و بزرگترین مسائل دانست و افزود: کسانی که در دین بدعت گذاری نموده‌اند و رسم تازه‌ای در دین نهاده‌اند، غالبا کسانی هستند که در شناخت امام زمان خود ناتوان بوده‌اند.
 
رییس دفتر  آیت‌الله وحید خراسانی در قزوین با اشاره به این مطلب که عدم انجام دستورات پیامبر(ص) ناشی از نداشتن معرفت به ایشان و فرزندانش است، عنوان کرد: اگر معرفت به امام به درستی به جا آورده می‌شد، امروز دین به طور درست به دست ما می‌رسید و در آن تا این حد بدعت وارد نمی‌شد.
 
این کارشناس دینی در ادامه به معرفی بعضی از افراد با معرفت پرداخت و تصریح کرد: سکوت امیرمؤمنان(ع) پس از رحلت رسول گرامی اسلام(ص) به دلیل این بود که ایشان در این مدت افراد با معرفتی را به تربیت کند و برای خود، یاران بامعرفتی را پدید آورد، یارانی همچون مالک اشتر، کمیل، میثم طمار و دیگر افراد.
 
وی در پایان یاران سیدالشهدا(ع) را با معرفت‌ترین انسان‌های تاریخ معرفی کرد و اضافه کرد: بعد از امام صادق(ع) ائمه در تقیه بودند و نمی‌توانستند شاگردان بیشتری را که معرفت به امام را در جامعه گسترش دهند را تربیت کنند، به همین خاطر از آن پس معرفت جوامع نسبت به ائمه اندکی مشکل شد. /955/202/ب2
ارسال نظرات