۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۲۸۸۱۵۱
رأی الیوم:

عربستان تمایلی به حل بحران یمن از طریق سیاسی و مسالمت آمیز ندارد

خبرگزاری رسا ـ پایگاه خبری رأی الیوم نوشت: عبدربه منصورهادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن دو روز پس از موافقت رسمی با شرکت در مذاکرات گروه های یمنی در مسقط، از این کار عقب نشینی کرد و با افزایش حضور نظامی متجاوزان این احتمال قوت گرفته که عربستان تمایلی به حل بحران یمن از طریق سیاسی ندارد.
عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پایگاه خبری رأی الیوم نوشت: عقب نشینی عبدربه منصور هادی دو روز پس از موافقت رسمی با شرکت در مذاکرات گروه های یمنی در مسقط با نظارت سازمان ملل، تایید کننده این نکته است که عربستان راه حل نظامی و دست زدن به حمله زمینی را در خصوص یمن در پیش گرفته است تا صنعا را تحت کنترل نیروهای خود درآورد.


رأی الیوم افزود: بیش از ده هزار نظامی وارد منطقه صافر شهر نفت خیز و راهبردی از توابع استان مأرب یمن و درگاه شرقی ورود به صنعا شده اند تا با به دست گرفتن کنترل کامل این منطقه به سوی صنعا پیشروی کنند.


نیروهای ائتلاف ضد یمن، برای مقابله با هرگونه حملات موشکی نیروهای یمنی، موشک های پاتریوت مستقر کرده اند تا مانع تکرار فاجعه دو هفته پیش شوند، فاجعه ای که بر اثر شلیک یک فروند موشک توچکا از سوی یمنی ها به مقر نیروهای ائتلاف ضد یمن نزدیک به 100نظامی و از جمله 45 نظامی اماراتی ، 10 عربستانی و پنج بحرینی کشته شدند.


عقب نشینی عبدربه منصور هادی از مذاکرات در مسقط ضربه سختی به سازمان ملل و اسماعیل ولد الشیخ نماینده آن در یمن وارد می کند زیرا این امر ممکن است به معنای پایان یافتن ماموریت وی در یمن باشد و باعث شود وی نیز همانند نماینده سابق سازمان ملل در یمن، استعفا کند زیرا او پس از دو سال تلاش مشاهده کرد تلاش هایش بی نتیجه بوده است.


رأی الیوم اضافه کرد: قطعا نبرد صنعا هرچه قدر هم تعداد نیروهای نظامی مهاجم زیاد باشد و آن ها هرگونه تجهیزات نظامی داشته باشند، نبردی ساده نخواهد بود زیرا صنعا شرایط جغرافیایی ویژه ای دارد و جمعیت آن نیز ترکیب خاصی دارد و به همین دلیل هیچ طرفی نمی تواند در این نبرد پیروز از میدان خارج شود و همچنین تحت کنترل در آوردن آن نیز ممکن است به معنای پایان جنگ و پایان یافتن نباشد؛ علی عبدالله صالح رییس جمهوری پیشین یمن و متحدانش با حمایت عربستان شش بار با انصارالله جنگید و نتوانست آن ها را از بین ببرد./982/ب101/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات