۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۲
کد خبر: ۲۸۸۲۴۴

نشست سوژه‌های فیلمسازی با موضوع ازدواج آسان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست سوژه‌های فیلمسازی با موضوع ازدواج آسان با حضور کارشناس مسائل خانواده و سبک زندگی اسلامی در حسینیه هنر برگزار شد.
نشست سوژه‌های فیلمسازی با موضوع ازدواج آسان برگزار شد

به گزارش  خبرگزاری رسا،  حسین مروتی، فعال فرهنگی و پژوهشگر خانواده شامگاه سه شنبه در نشست سوژه های فیلمسازی با موضوع ازدواج آسان  که در حسینیه هنر برگزار شد، با اشاره به اینکه منبع این مستند برگرفته از سبک ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا(س) است اظهار داشت: الگویی که اگر زوج‌های جوان بخشی از آن را سرلوحه زندگی خود کنند قطعا در ادامه زندگی به موفقیت‌های بزرگی خواهند رسید، اما متاسفانه این الگو‌ها امروزه در جامعه ما روبه فراموشی گذشته و ما نیاز داریم که این الگوها مستند سازی شود.

 

این کارشناس مسائل خانواده و سبک زندگی اسلامی ادامه داد: برای داشتن یک زندگی با دوام باید بتوانیم اسلامیت و جنسیت را حفظ کنیم و در کنار آن انسانیت و ایرانیت خود را هم در نظر بگیریم. اما معیارهای انتخاب همسر از دیدگاه اسلام و شرایطی که باید همسر دارا باشد عبارتند از داشتن ایمان، تقوا، حسن خلق، اصالت خانوادگی، توجه به کفویت و سلامت جسم و روان است.

 

وی با اشاره به یکی از مسائل مهمی که در این عصر شاهد آن هستیم، سستی باورها، به بهانه‌های مختلف و در جلوه‌های گوناگون برای ازدواج نکردن و در کنار آن تغییر معیارها و اولیت‌‌ها برای ازدواج کردن است. برخی تحصیل را مقدمه شغل و شغل را مقدمه روزی می‌دانند و جوانی را فدای مقدمات روزی می‌سازند و پس از خزان جوانی، تصمیم به ازدواج آسان می‌گیرند.

 

این پژوهشگر خانواده با اشاره به راه‌های تسهیل ازدواج گفت: در بسیاری از موارد تسهیل ازدواج داشتن شغل برای جوان‌هاست. تفریحات ناسالم خارج از خانه رو به روز رو به تشدید است و باید رفع شود. خوشبین بودن نسبت به ازدواج از بین رفته است، بالا رفتن آمار طلاق ‌ باعث شده جوان‌ها نسبت به ازدواج بدبین ‌باشند، حتی خیانت‌هایی که در جامعه رواج پیدا کرده باعث بدبینی زن‌ها و مردها نسبت به یکدیگر شده است.

 

این کارشناس خانواده تعهد را یکی از مهم ترین ابزارهای اعتماد در بین زوج‌های جوان دانست و بیان کرد: در جامعه امروز هنجارها و ارزش‌ها کمرنگ شده، هنجارها فرو ریخته و حرمت‌ها شکسته است

 

وی در ادامه افزود:  معنویات در بخشی از جوان‌های ما متاسفانه ضعیف است، بنابراین پایبندی به اصول، اخلاقیات، اعتقاد به آداب، رسوم و سنت‌ها در آنها ضعیف شده و خانواده‌ها، مسئولان رادیو، تلویزیون، دانشگاه، آموزش و پرورش و... مقصر اصلی و مستقیم آن هستند./817/102/ب3 

ارسال نظرات