۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۲۸۸۴۶۹

سازمان ملل از افزایش تنش در مسجد الاقصی ابراز نگرانی کرد

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل سازمان ملل متحد از افزایش تنش در اماکن مقدس شهر قدس ابراز نگرانی کرده و بر اهمیت آزادی ادیان تاکید کرده است.
سازمان ملل

 

به گزارش خبرگزاری رسا،بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد با صدور بیانیه کتبی در واکنش به ورود نیروهای اسرائیلی به مسجد الاقصی، نگرانی خود را از افزایش تنش در مکان‌های مقدس شهر قدس ابراز کرده و بر ضرورت احترام به آزادی دین و انجام فرایض مذهبی تاکید کرد.

 

وی با تاکید بر اهمیت آزادی ادیان اظهار داشت: باید اطمینان حاصل شود که پیروان ادیان مختلف به مکان‌های مقدس دینی خود دسترسی داشته باشند.

 

بانکی مون ادامه خشونت در شهر قدس را غیر قابل قبول خوانده و تاکید کرد: این درگیری‌ها یک بار دیگر اهمیت مذاکره و سازش طرفین در منطقه را برای رسیدن به یک راه حل نهایی، بویژه در مناطق مقدس را آشکار کرد.

 

نیروهای اسرائیلی، در تاریخ 13سپتامبر وارد مسجدالاقصی شده و با مسلمانان درگیر شدند. آنها با توسل به زور ورود مسلمانان را به طور کامل برای یک دوره معین ممنوع کرده بودند.

 

رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه سازمان ملل را به واکنش علیه رفتارهای خشونت‌بار اسرائیل در مسجدالقصی فرا خوانده بود./982/ب103/د

ارسال نظرات