۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۲۸۸۵۳۴

کتاب «احکام مسافر» مطابق با فتاوای آیت الله وحید خراسانی منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب «احکام مسافر» مطابق با فتاوای حضرت آیت الله وحید خراسانی از سوی انتشارات مدرسه الامام باقر العلوم علیه السلام منتشر شد.
کتاب «احکام مسافر»

 

به گزارش خبرگزاری رسا، یکی از مهم‌ترین امور روزمره در عصر جدید، مسافرت‌های متعدد است. با توجه به تنوع و چگونگی این سفرها، سؤالات شرعی بسیاری از سوی مردم مطرح می‌شود که مراجعه به رساله‌های عملیه (که حجم بسیاری دارند) مشکل زاست.

 

در همین راستا انتشارات مدرسه الامام باقر العلوم علیه السلام در اقدامی نوین فتاوای حضرت آیت الله وحید خراسانی درباره نماز و روزه مسافر را به صورت پرسش و پاسخ در کتابی به نام «احکام مسافر» منتشر کرده است.

 

همچنین برای سهولت در فراگیری و فهم بهتر مسائل، توضیحاتی در خلال مطالب و نیز در پاورقی‌های کتاب آمده است. این کتاب در سه بخش «شرایط نماز، قواطع سفر و مسائل متفرقه» تنظیم شده که هر کدام مسائل و فروعات جداگانه­ای دارد.

 

فصل اول در 23 عنوان به شرایط و ضوابط نماز مسافران اختصاص یافته است از جمله: شرایط هشت گانه سفر، شک در رسیدن به مسافت شرعی، حکم مسافرت زن بدون اجازه شوهر، سفر راننده برای تعمیر ماشین، کثیر السفر، مقصدهای متفاوت و شغل‌ها و کارهای متفاوت.

 

فصل دوم بیانگر قواطع سفر است و در 3 عنوان این موضوع شرح داده شده است. احکام و تشریحات متفاوت درباره وطن در اولین عنوان شرح داده شده از جمله: فرق وطن اصلی با وطن اتخاذی، تبعیت زن در وطن شوهر، اعراض از وطن و حکم آن، سفر به وطن حکمی در ایام تعطیلی. دومین عنوان بیانگر قصد ماندن ده روزه برای مسافر است که مسائل متفاوتی مطرح شده است از جمله: مسیر رفت و برگشت، ماندن ده روز در دو محل، تعویض تصمیم ده روزه. آخرین عنوان به اقامت یک ماهه اختصاص یافته و حکم آن بیان گردیده است

 

فصل سوم کتاب به مسائل متفرقه مسافران ارتباط دارد و بعضی از احکام مسافر روزه دار را بیان کرده است از جمله: نماز تمام خواندنِ سهوی، جهل نسبت به مسافت، نماز و روزه افراد دانشجو، سرباز و مانند آن‌ها، روزه گرفتن مسافر، مسافرت و باطل شدن روزه.

 

کتاب «احکام مسافر» در 68 صفحه به قمیت 3 هزار تومان از سوی انتشارات مدرسه الامام باقر العلوم چاپ و منتشر شده و انتشارات دلیل ما آن را به مخاطبان علاقه­مند عرضه کرده است.

 

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانید با شماره تلفن‌های 02537744988 – 02537733413 تماس بگیرید./998/د102/ق 

منبع انتشارات دلیل ما

ارسال نظرات