۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۲۸۸۸۵۵

نارضایتی اسلام‌گرایان جمهوری آذربایجان از ممنوعیت حجاب در مراکز آموزشی

خبرگزاری رسا ـ اسلام‌گرایان جمهوری آذربایجان نسبت به تداوم ممنوعیت حجاب و ممانعت از ورود دانش‌آموزان و دانشجویان محجبه به مراکز آموزشی ابراز ناراضایتی کردند و حل این مشکل را خواستار شدند.
حجاب

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پایگاه‌های اینترنتی شیعی و نیز فعالان مدافع حجاب در شبکه‌های اجتماعی، با انتشار اخبار مربوط به ممانعت مسؤولان مدارس و برخی دانشگاه‌ها از ورود دانش‌آموزان و دانشجویان محجبه به مراکز آموزشی جمهوری آذربایجان، نارضایتی اسلام‌گرایان این کشور از این وضعیت را منعکس کردند.

 

رسانه‌های باکو در حالی از ممانعت دانشگاه دولتی «سومقاییت» از ورود دانشجویان محجبه خبر داده‌اند که مسؤولان این دانشگاه حتی از پاسخ‌گویی به سؤالات خبرنگاران در مورد اقدام غیرقانونی خود علیه دانشجویان محجبه نیز اجتناب می‌کنند.

 

پایگاه‌های اینترنتی دیرلر(ارزش‌ها) و حجاب نیز با انتشار مقاله‌های مفصلی در مورد حقوق تصریح شده زنان در قرآن کریم، از جمله حق حجاب و حق تحصیل و حفظ آبرو، خواستار رعایت این حقوق برای زنان و دختران جمهوری آذربایجان شدند.

 

پایگاه اینترنتی «آزادخبر» نیز از برگزاری نشست جنبش اتحاد مسلمانان که یکی از سازمان‌های اسلام‌گرای پیگیر رفع ممنوعیت حجاب در مدارس جمهوری آذربایجان است، خبر داد.

 

همچنین فعالان مدافع حجاب در شبکه‌های اجتماعی و به‌ویژه فیسبوک نیز با اطلاع‌رسانی در مورد مواجهه خود و نزدیکان‌شان با مسئله ممانعت مدیران برخی مدارس از ورود دانش‌آموزان محجبه، خواهان حل این مشکل در جمهوری آذربایجان شدند.

 

فعالان مدافع حجاب در جمهوری آذربایجان با تأکید بر ضرورت تأمین حق تحصیل دختران محجبه، این سؤال را مطرح می‌کنند که چرا وجود تساهل دینی در جمهوری آذربایجان که مقامات دولتی باکو دائم از آن دم می‌زنند، در مورد دینداران و دختران محجبه رعایت نمی‌شود؟

 

فعالان مدافع حجاب دختران دانش‌آموز در جمهوری آذربایجان همچنین خواهان آزادی روحانیانی شده‌اند که به خاطر اعتراض به ممنوعیت حجاب دختران دانش‌آموز در زندان جمهوری آذربایجان به سر می‌برند./982/ب103/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات