۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۲۸۹۰۸۱

یونیسف از انهدام انبار کمک‌های بشردوستانه در یمن ابراز نگرانی کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده سازمان یونیسف در یمن نسبت به افزایش تجاوزبه حقوق شهروندان به ویژه حمله به محموله کمک‎های ارسال شده برای 11 هزار تن و انفجار انبارهای کمک‌های بشردوستانه در ذمار (جنوب صنعا) اظهار نگرانی کرد.
يونيسف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، هاپکینز نماینده سازمان یونیسف در یمن با صدور بیانیه ای گفت: یونیسف در خصوص انهدام کمک های بشردوستانه شامل مخازن نگهداری آب وفیلترهای تصفیه آب بسیار نگران است زیرا این حملات به ضرر شهروندان وغیر قابل توجیه است.

 

این بیانیه تاکید کرد از مارس ( اسفند) گذشته دستکم 466 کودک در یمن کشته و658 کودک دیگر زخمی شدند.

 

هاپکینز تداوم حملات هوایی عربستان به غیر نظامیان، زیرساخت ها مانند مدارس ، بیمارستان ها ، پل ها و راهها را محکوم کرد.

 

از مارس ( اسفند) گذشته تاکنون یونیسف 41 مدرسه و61 بیمارستان تخریب شده بر اثر جنگ را شناسایی کرد.

 

بر اساس این بیانیه درگیری ها در تعز طی هفته های گذشته افزایش یافته و گروه های تروریستی مسلح محموله های بشردوستانه یونیسف از جمله دارو برای کودکان را مصادره وغارت کردند.

 

یونیسف با تاکید بر حفظ جان شهروندان از جمله کودکان از همه طرف های درگیر در یمن خواست بر اساس قوانین بشر دوستانه از حمله به غیرنظامیان، زیر ساخت ها به شدت خودداری کنند.

 

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان، با همراهی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا 'عبد ربه منصور هادی ' رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تامین می کنند، جلوگیری کند. /981/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات