۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۷
کد خبر: ۲۸۹۲۲۴

اخبار کوتاه فرهنگی از مشهد

خبرگزاری رسا ـ دسترسی به بیش از 41 هزار نسخه کتاب چاپی در کتابخانه تخصصی ادبیات آستان قدس رضوی، برپایی نمایشگاه کتاب «بوی ماه مهر» در کتابخانه مسجد بزرگ امام رضا(ع) همزمان با آغاز سال تحصیلی و ارائه خدمات مشاوره‌ حضوری و غیرحضوری به مخاطبان در موسسه خدمات مشاوره ای آستان قدس رضوی از جمله اخبار کوتاه فرهنگی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، کارشناس مسئول کتابخانه تخصصی ادبیات آستان قدس رضوی بیان کرد: بیش از 3 هزار منبع الکترونیکی، بیش از یک هزار و 790 عنوان پایان نامه در مقاطع مختلف، 187 نرم افزار ادبی و 82 عنوان نشریة مرتبط با زبان و ادبیات در کتابخانه تخصصی ادبیات آستان قدس رضوی نگهداری می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 41 هزار و 550 جلد کتاب چاپی فارسی و عربی در کتابخانه تخصصی ادبیات آستان قدس رضوی در دسترس علاقه مندان قرار دارد.
حسن زحمت کش گلیان با اشاره به اینکه به طور متوسط ماهانه حدود 5 تا 6 هزار نفر به این کتابخانه تخصصی مراجعه می کنند، گفت: ارائه خدمات مطالعاتی به مراجعان به صورت قفسه باز، ارائه مشاورة پژوهشی و ادبی به مراجعان توسط مشاوران کتابخانه و امکان استفاده مراجعان از اینترنت، اطلاعات و خدمات موجود در وب سایت کتابخانه از مهترین خدمات این کتابخانه تخصصی محسوب می شود.

 

کارشناس مسئول کتابخانه تخصصی ادبیات آستان قدس رضوی میزان بازدید از وب سایت کتابخانه تخصصی ادبیات آستان قدس رضوی را در ماه حدود 6 هزار نفر عنوان کرد و افزود: از خدمات دیگر این کتابخانه می توان به امکان استفاده مراجعان از پایگاه های تخصصی مرتبط با ادبیات در اینترنت و خدمات رایت، اسکن، پرینت و روگرفت منابع، طبق ضوابط کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی نام برد.

 

وی اظهار کرد: کتابخانه تخصصی ادبیات با منابعی گوناگون در حوزة زبان و ادبیات فارسی و عربی، پژوهش ادبی، زبان شناسی، نقد ادبی و ... شکل گرفت و در بهار 1390 با حضور تولیت عظمای آستان قدس رضوی در جهت خدمت رسانی به اساتید، پژوهشگران حوزه و دانشگاه و تمامی علاقه مندان به ادبیات افتتاح شد.
متذکر می شود؛ ادب‌ دوستان می توانند همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت 7:15 تا 18:45 از خدمات این کتابخانه تخصصی واقع در طبقه منهای1 کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی بهره مند شوند یا به وب سایت کتابخانه به آدرس
www.aqlibrary.ir/literature مراجعه کنند.

 

برپایی نمایشگاه کتاب «بوی ماه مهر» در کتابخانه مسجد بزرگ امام رضا(ع) همزمان با آغاز سال تحصیلی

زهره آمارلو، مسئول کتابخانه مسجد بزرگ امام رضا (ع) عنوان کرد: در این نمایشگاه کتاب بیش از 100 جلد کتاب از 26 شهریور تا 6 مهر 1394 در معرض نمایش علاقه مندان قرار گرفته است.

آمارلو اظهار کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه آشنایی با روش ها و الگوهای تدریس برای معلمان و نیز شیوه های صحیح مطالعه و تکنیک های موفقیت در تحصیل برای دانش آموزان با مطالعه جدیدترین منابع تألیف شده در این حوزه است.

 

وی با اشاره به اینکه کتاب های نمایشگاه «بوی ماه مهر» قابل امانت به مراجعان است، گفت: از جمله کتاب های این نمایشگاه می توان به عناوینی چون «الگوهای فعال تدریس: طراحی و اجرا»، «راز موفقیت از دبیرستان تا دانشگاه»، «انگیختن – آمیختن – آموختن»، «چگونه طرح درس بنویسیم؟»، «والدین و آماده سازی کلاس اولی ها»، «تمرین معلمی، کارورزی مدیریت و مشاوره» و ... اشاره کرد.

 

وی افزود: کتابخانه مسجد بزرگ امام رضا(ع) مشهد با مجموعه ای افزون بر 19 هزار جلد کتاب و 700 حلقه منابع دیداری – شنیداری و مجهز به واحد اینترنت و ایستگاه کودک آماده خدمت رسانی به علاقه مندان کتابدوست است.

 

یادآور می شود؛ این کتابخانه وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد واقع در کوی امیر المومنین (ع)، ولیعصر 25، همه روزه از ساعت 7:15 تا 13:30 پذیرای بانوان و از ساعت 13:30 تا 19:30 پذیرای آقایان اهل کتاب و کتابخوانی است.

 

ارائه خدمات مشاوره‌ حضوری و غیرحضوری به مخاطبان در مؤسسه خدمات مشاوره ای آستان قدس رضوی

آستان قدس رضوی در راستای خدمت رسانی به مردم اقدامات متنوعی را انجام می دهد که راه‌اندازی دو کلینیک تخصصی روان‌درمانی و کودک و خانواده، راه‌اندازی مرکز ملی پاسخ‌گویی به پرسش‌های جوانان پیرامون ازدواج در قالب صندوق صوتی و برگزاری کارگاه‌های مشاوره‌ای به صورت هفتگی از خدمات ارائه شده توسط این مرکز است.

 

راه‌اندازی شبکه جوانان رضوی موسوم به «شجر» از جمله فعالیت‌های مؤسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی است.
ارائه‌ خدمات مشاوره به سازمان‌ها و نهاد های متقاضی، ارائه‌ آموزش‌های غیر رسمی مهارت‌های زندگی در مراحل قبل از ازدواج، دوران عقد، زندگی مشترک و تربیت فرزند، آموزش غیررسمی مهارت‌های دین‌داری و هویت دینی ویژه‌ پسران و دختران دبیرستانی از دیگر خدمات است که توسط این مرکز انجام می شود.

 

یادآوری می شود؛ فعالیت موسسه خدمات مشاوره‌ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی به 5 دسته کلی خدمات فرهنگی، آموزشی، پژوهشی، تولید و عرضه محصولات فرهنگی و همچنین خدمات مشاوره‌ای تقسیم می‌شود.

 

پیام تسلیت مدیر مؤسسه علمی تحقیقی مکتب نرجس (س)  در پی می درگذشت آیت الله خزعلی

متن نامه خانم شایسته خوی، مدیر مکتب نرجس بدین شرح است:

 

«إذا مات العالم ثلم فی الإسلام ثلمه لایسدها شیء».

 

مؤسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس (س) به عنوان عضوی از ملت بزرگ ایران درگذشت عالم ربانی و عضو مجلس خبرگان رهبری را که ضایعه‌ای اسفناک به شمار می‌رود؛ به ساحت مقدس حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری، طلاب حوزه های علمیه، عموم مردم انقلابی ایران و خاندان مکرم ایشان تسلیت عرض می نماید.

 

مدیر مؤسسه علمی تحقیقی مکتب نرجس(س) در این پیام برای آن فقیه بزرگوار علو درجات، و برای بازماندگان صبر و شکیبایی را از درگاه الهی مسألت نمود./1310/203/ب2

ارسال نظرات