۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۲۸۹۴۵۳
مسؤول بسیج مدرسه علمیه طالبیه خبر داد؛

آغاز به کار نمایشگاه چند دهه حضور روحانیت در صیانت از انقلاب

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام اصل نژاد از نمایش حضور روحانیت در نبرد دیروز و جنگ امروز در نمایشگاه دفاع مقدس مدرسه علمیه طالبیه خبر داد.
روحانيت و دفاع مقدس

حجت الاسلام سید ودود اصلی نژاد، مسؤول بسیج مدرسه علمیه عالی طالبیه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، به تشریح برنامه های این مدرسه علمیه همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس و جنگ تحمیلی پرداخت.


وی با اشاره به وصیت نامه پربار شهدا، آنها را غنی، پرمحتوا و شناسنامه حقیقی جنگ تحمیلی خواند و ابراز داش: از جمله برنامه های مد نظر در هفته دفاع مقدس در این مدرسه علمیه، نمایش وصیت نامه طلاب و روحانیون شهید می باشد.


معاون تهذیب این مدرسه علمیه با اشاره به 141 شهید روحانی و طلبه استان آذربایجان شرقی، تصریح کرد: آشنایی و طرح شهداء آزادگان و طلاب روحانی از وظایف امروز بسیج طلاب و روحانیون می باشد تا آرمان های آن ها به نسل بعدی قابل انتقال شود.


وی تشریح نقش محوری روحانیت، عملکرد و حضور بالای طلاب وروحانیون را در جنگ تحمیلی از جمله اهداف این نمایشگاه عنوان کرد و ادامه داد: جنگ دیروز، جنگ در عرصه های میدان نبرد با رژیم بعث عراق و صدام خود فروخته بود، نمایش حضور روحانیت در این عرصه از محورترین برنامه های این نمایشگاه خواد بود.


این استاد حوزه روحانیت و طلاب را پیشرو میدان های نبرد و جنگ دانست و جنگ امروز را جنگ در عرصه فرهنگ عنوان و تأکید کرد: روحانیت چون گذشته افتخار آمیز خود، امروز نیز در عرصه دفاع از دین و دینداری فعال و آماده است.


وی ادامه داد: از دیگر اهداف این نمایشگاه، در حقیقت نمایش ابعاد مختلف حضور روحانیت در عرصه نبرد سخت امروز و مقابله با تهاجم مبتذل غرب می باشد، این نمایشگاه نمایش چند دهه حضور روحانیت در صیانت از انقلاب و اسلام ناب محمدی است.


حجت الاسلام اصل نژاد این نمایشگاه را مشتکل از چادر های نمایش، پوستر، بنر، عکس شهداء، وصیت نامه شهدا، خاطرات شهدای روحانی و دیگر موارد دانست و تأکید کرد: این نمایشگاه در حقیقت گامی در ترویج فرهنگ شهادت و ایثار در میان طلاب می باشد./854/302/ب3

ارسال نظرات