۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۲۸۹۶۶۳
آبزرور بررسی کرد؛

فشار دولت آمریکا به کارشناسان اطلاعاتی برای بزرگنمایی دستاوردهای مبارزه با داعش

خبرگزاری رسا ـ نشریه آبزرور تأکید کرد که افزایش اتهامات علیه دولت باراک اوباما در خصوص انجام بازی‌های کثیف اطلاعاتی بار دیگر موجب رسوایی پنتاگون و سایر نهادهای اطلاعاتی آمریکا شده است.
داعش

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نشریه آبزرور در گزارشی نوشت: پنتاگون با اتهامات روزافزونی روبرو است که نشان می‌دهد تحلیل‌های اطلاعاتی نادرستی را برای سیاستگذاران در خصوص وضعیت عراق ارائه داده و پنتاگون سعی کرده است چیزی را که سیاستگذاران مایل به شنیدن آن هستند ارائه کند به جای اینکه تلاش کند اتفاقات و تحولاتی را که واقعا در این کشور در حال وقوع است، اعلام کند.

 

تنها چند سال پس از اینکه کاخ سفید و دولت بوش به بهانه تراشی اطلاعاتی برای اشغال عراق در سال 2003 میلادی متهم شده‌اند، دولت اوباما نیز با اتهامات مشابه اطلاعاتی روبرو است. تحلیلگران جامعه اطلاعاتی آمریکا ظاهرا پیش از عملیات اشغال عراق، تحت فشار زیادی قرار گرفته‌اند تا مسئله سلاح‌های کشتار جمعی صدام را بیش از حد بزرگ جلوه دهند تا زمینه لازم برای اشغال عراق فراهم شود.

 

اکنون نیز تحلیلگران جامعه اطلاعاتی آمریکا مدعی هستند که از سوی دولت اوباما برای جنگ علیه تروریست‌های داعش تحت فشار قرار گرفته‌اند تا اعلام کنند جنگ علیه داعش فراتر از آن چیزی که واقعا هست، موفقیت آمیز بوده است.

 

حتی خوشبین ترین حامیان اوباما نیز بر این باورند که حملات هوایی علیه داعش به تنهایی کافی نبوده و اکثر کارشناسان امنیتی موافق این مساله هستند که داعش در جنگ بر روی زمین پیروز شده است. شایعات زیادی مطرح شده است که نشان می‌دهد مقام های اطلاعاتی سنتکام، تحت فشار زیادی از سوی دولت اوباما قرار داشته‌اند تا اخبار خوبی را در خصوص عملیات علیه داعش منتشر کنند.

 

در ماه اوت نیز گزارش‌هایی منتشر شد که نشان می‌داد تحلیلگران اطلاعاتی سنتکام (فرماندهی مرکزی آمریکا) نسبت به فشار سیاسی مقام های ارشد ارتش برای دستکاری ارزیابی‌های اطلاعاتی وضعیت عراق، اعتراض کرده بودند./982/ب101/د

ارسال نظرات