۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۲۸۹۷۳۵
حجت الاسلام والمسلمین صمدی آملی:

شب زنده داری زمینه ساز تقرب الی الله و تعالی انسان می شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین صمدی آملی با بیان این که انسان باید از خلوت و تاریکی وقت سحر بهره برداری شایسته ای داشته باشد، گفت: شب زنده داری زمینه ساز تقرب الی الله و تعالی انسان می شود.
حجت الاسلام صمدي آملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام والمسلمین داود صمدی آملی، استاد حوزه و دانشگاه امشب در یادواره شهدای شهرک بسیجیان آمل اظهارداشت: خوش به حال کسانی که از ابتدای ماه ذی القعده توفیق تشرف به محضر حق تعالی پیدا کردند که مناسبت های گرانقدری در این ایام داریم.


وی با بیان این که شهدا اهداف والایی در بخش تقوا، معنویت و انسانیت داشتند، گفت: این عزیزان توانستند با مجاهدت های خود به مراتب ارزنده ای دست پیدا کنند که باید سیره آنان را در متن اجتماع پیاده کنیم.


حجت الاسلام والمسلمین صمدی آملی افزود: انسان برای هر چند مدتی به غیر از اعمال واجبه شبانه روزی که انجام می دهد نیازمند به ممارست دائمی و خلوت های خاص در بعضی ایام سال دارد که اربعین کلیمی یکی از آن اوقات است و جان انسان در این چهل شبانه روز نورانیت خاصی پیدا می کند.


استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که انسان باید از خلوت و تاریکی وقت سحر بهره برداری شایسته ای داشته باشد، گفت: نیاز است انسان برای حل مشکلات دنیایی همزمان با وقت سحر در پیشگاه حضرت حق حاضر شود که اثرات و برکات بسیاری دارد و باید از این زمان گرانقدر نهایت بهره برداری را داشته باشیم.


وی خاطرنشان کرد: بیداری وقت سحر و بین الطلوعین نباید فراموش شود که باید این امر ارزنده و والا را به عنوان سرلوحه امور خود قرار دهیم و از آن استفاده های شایسته ای داشته باشیم.


حجت الاسلام والمسلمین صمدی آملی با بیان این که جوانی فرصت ارزنده ای برای تعالی انسان است، گفت: انسان باید تلاش کند تا سنین جوانی او به درستی بگذرد تا بتوانیم در مسیر سعادت و رستگاری قرار گیریم.


استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: بهترین مقام انسان این است که مقیم اوقات سحر شود و در این لحظه ها در محضر حضرت حق اقامت پیدا کند که باید این امر ارزنده را در برنامه های خود نهادینه کنیم.


وی ادامه داد: انسان می تواند اتاق کوچکی در منزل برای خود تهیه کند تا مخصوص عبادت، شب زنده داری و خواندن قرآن باشد تا ارتباط خاصی با ذات اقدس الهی برقرار کند و در مسیر تقرب الی الله گام بردارد.


حجت الاسلام والمسلمین صمدی آملی با بیان این که بیداری در اوقات سحر از کمال و عظمت بسیاری برخوردار است، گفت: بیداری در سحر ثمرات گرانقدری دارد که باید خود را در این زمان های نورانی در محضر خداوند متعال قرار دهیم.


استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که شهدا با شب زنده داری و عبادات ارزنده به مقام والایی رسیدند، بیان داشت: شهدا به نحوی گرانقدر غرق در امام حسین(ع) شدند که ارواح مطهر آنان در ملکوت هستی عروج ها پیدا کرده و شهدای غواص ما جهانی شدند./1314/202/ب2

ارسال نظرات