۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۲۸۹۷۴۷
حجت الاسلام والمسلمین رجبی:

رژیم صهیونیستی درهیچ مقطعی نباید احساس آرامش کند/ اقتضای اعتدال دفاع از ارزش های اسلامی و نظام است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که عقلانیت و اعتدال به معنای دفاع از ارزش های اسلامی است، گفت: عقلانیت و اعتدال اقتضا می کند که انسان با تمام وجود از ارزش های اسلامی و نظام دفاع کند؛ در برابر دشمنان ارزش ها و نظام باید سرسخت بود که این دستور قرآن به مسلمانان است.
آيت الله رجبي

حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به هشدار صریح رهبر انقلاب مبنی بر این که رژیم صهیونیستی تا 25 سال آینده وجود نخواهد داشت، گفت: مردم و دولتمردان باید بدانند که دشمنی با نظام استکبار برخاسته از بینش اسلامی است.


وی افزود: کسی که اسلام و نظام اسلامی را قبول دارد به هیچ وجه رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی شناسد، رژیم صهیونیستی به دلیل ستمگر و متجاوز بودن و ظلمی که به مسلمانان می کند همواره دشمن جمهوری اسلامی ایران و امت اسلام بوده و ما با آن مبارزه خواهیم کرد.


قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این که رژیم صهیونیستی در هیچ مقطعی نباید احساس آرامش کند، اظهار داشت: گاهی برخی تعابیری می کردند که ارتباطات باید به جایی برسد که با رژیم صهیونیستی مذاکراتی صورت گیرد یا نظام از مبارزه علیه آن کوتاه بیاید که در دوره اصلاحات برخی از اصلاح طلبان چنین مسائلی را مطرح کرده بودند اما این سخنان با فرمایش رهبر معظم انقلاب رد شد.


وی ادامه داد: برای این که رژیم صهیونیستی بداند که مبارزه مسلمانان در هیچ شرایطی و تحت هیچ عنوانی تعطیل نمی شود رهبر انقلاب این هشدار صریح را فرمودند، رژیم صهیونیستی بداند که ملت های مسلمان بیدار شدند و دیگر تحمل اشغالگری را نخواهند داشت، این رژیم جعلی قابلیت باقی ماندن در جهان را ندارد.


حجت الاسلام والمسلمین رجبی با اشاره انتقاد رهبر انقلاب از کسانی که سعی دارند به نام تند رو و افراطی نیروهای انقلابی را منزوی کنند و بکوبند، ابراز داشت: عقلانیت و اعتدال به معنای صحیحش به معنای دفاع از ارزش های اسلامی است.


وی عنوان کرد: ارزش هایی در هر مکتبی وجود دارد که اگر اسلام را پذیرفتیم باید پایبند به ارزش های اسلامی باشیم، ارزش های مکتب اسلام بر مبانی عقلانی و واقعیت ها استوار است؛ از این رو برای کسی که اسلام را پذیرفته عدول از ارزش های ممکن نیست.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: نه اعتدال به معنای عدول از ارزش ها است و نه منافع ملی منافاتی با دفاع از ارزش ها دارد، بلکه عقلانیت و اعتدال اقتضا می کند که انسان با تمام وجود از ارزش های اسلامی و نظام دفاع کند؛ در برابر دشمنان ارزش ها و نظام باید سرسخت بود که این دستور قرآن به مسلمانان است.


وی اضافه کرد: دفاع از ارزش ها برخاسته از متن دین است، عقلانیت دینی اقتضا می کند که انسان از ارزش ها که مسیر سعادت انسان ها را ترسیم می کند دفاع کند./1323/ت302/ج

ارسال نظرات