۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۲۸۹۹۲۴

آمریکا ۲۰ سلاح اتمی با قدرت انفجاری ۸۰ بمب هیروشیما در آلمان مستقر می‌‌کند

خبرگزاری رسا ـ یک نشریه آلمانی از تصمیم آمریکا برای استقرار ۲۰ سلاح اتمی در آلمان خبر داد که قدرت آنها برابر با۸۰ بمب هیروشیما خواهد بود.
سلاح اتم

 

به گزارش خبرگزاری رسا، در ایالت راینلد فالتس آلمان 20 سلاح اتمی از نوع (B61-12) مستقر خواهند شد. این تسلیحات روی هم قدرت انفجاری برابر با 80 بمب هیروشیما دارند.

 

نشریه آلمانی فوکوس نوشت که پایگاه هوایی بوشل ارتش در راینلند فالتس از امروز برای استقرار تسلیحات هسته‌ای آماده می‌شود. کارشناسان تائید کرده‌اند که این بمب‌های هسته‌ای بسیار دقیق‌تر از بمب‌هایی هستند که تاکنون در بوشل نگهداری شده‌اند.

 

در صورت بروز جنگ خلبانان تورنادو در چارچوب راهبرد اشتراک‌گذاری هسته‌ای حملاتی را با بمب‌های هسته‌ای آمریکا انجام خواهند داد.

 

دانشمندان و مقامات روس در این زمینه ابراز نگرانی کرده‌اند. هانس کریستنس دانشمند هسته‌ای چنین رویکردی را زمینه ساز از بین رفتن مرزها میان راهبردها و تاکتیک‌ها دانسته‌ است.

 

«ماریا زاخاروفا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این مورد گفت: اینکه کشورهایی که خود تسلیحات هسته‌ای ندارند، اجازه استقرار این سلاح را می‌دهند و در بخشی از اقدامات ناتو در زمینه تسلیحات هسته‌ای مشارکت می‌کنند، نگران‌ کننده است. چنین اقدامی نقض بند 1 و 2 قرارداد منع گسترش تسلیحات هسته‌ای است./982/ب101/د

ارسال نظرات