۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۲۹۰۱۱۲
امام جمعه پردیسان قم:

برای پیشرفت علمی کشور نیاز به تلاش بیشتر داریم

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با اشاره به تقارن آغاز سال تحصیلی با روز عرفه بر ارتباط بیشتر با خدا تأکید کرد و پیشرفت علمی را نیازمند تلاش همه دانش‌آموزان دانست.
حجت‌الاسلام صمصام‌الدين قوامي، رييس موسسه تخصصي فقهي مديريت اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا٬ حجت الاسلام سید صمصام الدین قوامی٬ امام جمعه پردیسان قم٬ صبح امروز در مراسم بازگشایی مدارس، در دبیرستان دخترانه ایزدی پردیسان، با اشاره به آیه 80 سوره اسراء گفت: باید برای آغاز هر کاری از خداوند بخواهیم که آغاز و پایان کار مارا با راستی و درستی همراه کند و مارا در انجام وظایفمان یاری کند.

 

وی به همزمانی اول مهر با روز عرفه اشاره کرد و افزود: عرفه روز دعا و مناجات است و ما باید از این فرصت استفاده کنیم و با ارتباط با خدا در طول سال تحصیلی برای پیشرفت علمی خود تلاش کنیم و با کار دسته جمعی روحیه کار گروهی را در خود تقویت کنیم.

 

حجت الاسلام قوامی بر اهمیت دعا در این روز تأکید و خاطرنشان کرد: روزه گرفتن که از مستحبات است در این روز کراهت دارد و این به خاطر اهمیت دعای عرفه است که همه ما باید سعی کنیم در این دعا شرکت داشته باشیم و از برکات این دعا در این روز بزرگ بهره ببریم.

 

وی در ادامه با آغاز هفته دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: صدام در چنین روزی که آغاز سال تحصیلی بود به ایران حمله کرد و یکی از اهداف او تعطیل کردن مدارس و دانشگاهها و پیشرفت علمی ایران بود که با همت دانش آموزان به این هدف نرسید و با جدیت بیشتر دانش آموزی در ایران دنبال شد و با رشد چشمگیری ادامه پیدا کرد.

 

امام جمعه پردیسان با بیان این که رتبه علمی ایران در جهان یک پله نزول داشته است٬ افزود: شما دانش آموزان باید تلاش خود را بیشتر کنید و با همت خود این رتبه را بالا ببرید تا به فضل خدا شاهد آن باشیم که به رتبه اول علمی دنیا  برسیم و این امری شدنی است.

 

لازم به ذکر است این مراسم با حضور مهندس سلیمانی شهردار پردیسان و حسین نباتی مسئول حوزه بسیج پردیسان برگزار شد و در انتهای این مراسم زنگ افتتاح مدرسه توسط حجت الاسلام قوامی نواخته شد و از شهردار پردیسان که در این مراسم حضور داشتند تقدیر به عمل آمد./843/پ202/ی

ارسال نظرات