۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۲۹۰۴۹۹
نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان اصفهان؛

اتفاقات تلخ مکه حکایت از بی کفایتی مقامات عربستانی دارد

خبرگزاری رسا‌ ـ‌‌‌ نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان اصفهان با بیان این که فکر و ذهن آل سعود مشغول تجاوز به یمن و تقویت و پشتیبانی از نیروهای تروریستی در عراق و سوریه است، گفت: اتفاقات تلخ مکه حکایت از بی کفایتی شاه و شاهزاده های عربستانی دارد.
حجت الاسلام رضا غفاري پور

حجت الاسلام رضا غفاری پور، نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان(عج) اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که سال های اخیر شاهد اتفاقات ناگواری برای حجاج بیت الله حرام در مکه بوده ایم، گفت: سال جاری نیز شاهد سقوط جرثقیل، ازدحام جمعیت در مترو، آتش سوزی در هتل، سقوط پنکه سقفی و فاجعه منا بودیم.

 

وی افزود: اتفاقات تلخ مکه حکایت از بی کفایتی شاه و شاهزاده های عربستانی دارد، چرا که افرادی کم تجربه و جوانی عهده دار اداره کشور عربستان شدند و اداره حجاج را به عهده گرفته اند.

حجت الاسلام غفاری پور با بیان این که مسؤولان عربستان پاسخگوی مسائل نیستند، گفت: مشغول شدن نیروهای زبده ارتشی و امنیتی عربستان به تجاوز به یمن از دلایل ضعف مدیریتی در مناسک حج است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان اصفهان گفت: هر ساله 60 هزار نفر از نیرو های امنیتی عربستان مسؤول برقراری نظم و امنیت بودند که در مراسم امسال فقط 20 هزار نفر از نیروهای جوان به این امر مشغول شده و مابقی درگیر جنگ با یمن هستند.

 

وی با تأکید بر این که فکر و ذهن آل سعود مشغول تجاوز به یمن و تقویت و پشتیبانی از نیروهای تروریستی در عراق و سوریه است، از این رو از  رسیدگی به حجاج غافل شده اند، افزود: نتیجه درگیری های داخلی بین شاه جدید و شاهزاده ها با مسؤولان قبلی از دیگر دلیل فجایع اخیر عربستان است.

 

به گفته وی، هیچگاه مسؤولان قبلی و فعلی حکومت آل سعود حاضر به همکاری با دیگر کشورها برای برگزاری مراسم های حج نشده اند تا از تجربه و نقطه نظرات آنها استفاده کنند.

 

حجت الاسلام غفاری پور گفت: فاجعه منا باید منجر به هوشیاری کشورهای اسلام در جهت اداره حرمین شریفین شود، از این رو توجه مردم و کشورهای اسلامی باید بیشتر شود تا فکری اساسی برای کشور عربستان صورت گیرد./1307/302/ب2

ارسال نظرات