۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۲۹۰۶۲۴
به منظور تجلیل از همسران آزادگان؛

نخستین همایش بانوی انتظار در تهران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین همایش بانوی انتظار به منظور تجلیل از همسران، مادران و خواهران آزادگان دفاع مقدس در ایوان شمس تهران برگزار شد.
غبارروبي و گلباران مزار شهدا به مناسبت هفته دفاع مقدس در بيرجند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین همایش بانوی انتظار به منظور تجلیل از همسران، مادران و خواهران آزادگان دفاع مقدس پیش از ظهر امروز شنبه چهارم مهرماه در ایوان شمس تهران برگزار شد.

 

در این مراسم همسران، مادران و خواهران آزادگان از جمله حوا لشگری، منصوره قدیری، شهلا فرمان به بیان خاطرات خود پرداختند.

 

حوا لشکری، همسر آزاده شهید حسین لشکر، گفت: شانزده سال از حضور ایشان بی‌خبر بودیم تا اینکه در سال 74 از طریق صلیب سرخ و نامه‌های شخصی ایشان مطلع شدیم که ایشان زنده است.

 

همسر آزاده شهید گفت: سختی های من زیاد بوده و هنوز هم ادامه دارد، از سال 88  با شهادت ایشان باز هم دوران سختی برای من بود و اعتقاد قلبی من این است که تقدیر من این بوده است.

 

وی با بیان اینکه شهید لشگری نشانه‌ای برای ملت بود، افزود: شوهر من مظلوم‌ترین آزاده بود و 18 سال قاطع به خاطر مردم دفاع کرد و با وجود اینکه رژیم بعث عراق سعی کرد او را با پول بخرد، اما او قبول نکرد و بارها مورد شکنجه قرار گرفت.

 

لشگری با اشاره به خاطره آزادی شهید لشکری از دوران اسارت، گفت: وقتی که او مرز رد می‌شد با قامت کشیده از کنار نیروهای عراقی با اقتدار عبور کرد، شوهر من تاریخ جنگ ما بود، چرا که کافی بود پنج دقیقه مصاحبه کند تا زندگی او دگرگون شود اما این کار را نکرد، سال 69 تا 79 ده سال در زندان سیاسی عراق بود، تمام سختی‌ها را تحمل کرد و مظلوم و روسپید به سوی خدا رفت.

 

منصوره قدیری، همسر آزاده جانباز گفت: همسرم داوطلبانه به جبهه رفت و بعد از 10 سال در سال 69 با گروه اسرا آزاد شد.

 

وی با بیان اینکه برای من سختی‌ها شیرین بود و سختی زیاد تحمل کردم، بیان کرد: من معلم بودم و سعی کردم در دوران خدمتم با نوشته‌های ایشان دلگرم به زندگی باشم.

 

شهلا فرمان، همسر آزاده شهید با اشاره به نحوه با خبر شدن از اسارت همسرش، گفت: همسرم را تلویزیون‌های عراق نشان دادند و هلال احمر ایران با نامه ای اسارت ایشان را تأیید کرد و سرانجام در سالگرد ولادت امام موسی کاظم(ع) به وطن بازگشتند.

 

پخش اجرای نمایش طنز اسارت از سوی محسن جهانبانی، ابوالفضل جهانبانی و حسن شانه‌ای، رونمایی از کتاب «بانوی انتظار» و «راه خدمت» از سوی نویسندگان آن مهدیه شادمانی و بهجت افزار، پخش کلیپ «بانوی انتظار» و مجتهد زاده رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس از جمله دیگر برنامه هایی بود که در این همایش اجرا شد.

 

شایان ذکر است، در پایان این مراسم از 10 بانوی انتظار همسر، مادر و خواهر آزادگان دفاع مقدس تقدیر و تجلیل به عمل آمد./818/202/ب2

ارسال نظرات