۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۲۹۱۰۳۲

ویژه‌ برنامه های عید غدیر در سراسر آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ همزمان با فرا رسیدن عید سعید غدیرخم ویژه برنامه‌های مختلفی با حضور ائمه جمعه منطقه شمال‌غرب در تبریز برگزار می‌شود.
عيد سعيد غدير

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، پانزدهمین جشنواره سراسری شعر غدیریه با هدف تعمیق و ترویج فرهنگ و آموزه‌های غدیر در سطح جامعه همزمان با دهه امامت و ولایت و در آستانه عید سعید غدیر خم به میزبانی شهر بناب و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.


این جشنواره که از سال گذشته برگزاری آن در تقویم معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است، امسال با حضور جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه خواهد بود، این جشنواره با هدف تبیین ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی و شخصیت متعالی حضرت علی(ع) به زبان هنر برگزار می‌شود.


بخش ویژه جشنواره سراسری شعر غدیریه ترجمه منظوم یکی از خطبه‌های نهج البلاغه به زبان ترکی یا فارسی است، جشنواره سراسری شعر غدیریه بناب نهم مهرماه جاری با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجتمع فرهنگی، هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار  می‌شود.


بنابر این گزارش، همزمان با فرا رسیدن عید بزرگ غدیر، جشن بزرگ ولایت به همت هیات انصارالحسین(ع) و وارثان ثارالله شاهد تبریز و با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز ساعت 20 روز عید سعید غدیرخم در محل مسجد صاحب الامر تبریز برگزار خواهد شد.


نورافشانی و برنامه‌های شاد به مناسبت عید سعید غدیر خم از جمله اقداماتی است که در شب عید غدیر از سوی ارگان‌های مختلف در تبریز اجرا خواهد شد، به همین مناسبت سلسله برنامه های جشنی نیز از ششم تا 10 مهرماه امسال در تالار مصلی امام خمینی(ره) شهر تبریز برگزار می شود.


این مراسم دوشنبه هفته جاری با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان و مدیجه‌سرایی کلامی زنجانی همراه خواهد بود، فردای آن روز نیز حجت الاسلام والملسمین سیدحسن عاملی، امام جمعه اردبیل سخنران جشن عید غدیر خواهد بود و صمد قلیزاده به مدیحه سرایی می پردازد.


این سلسله نشست غدیریه روز چهارشنبه 8 مهر با سخنرانی حجت الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران و مداحی مهدی خادم آذریان همراه است، ضمن این‌که آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی پنجشنبه شب هفته جاری سخنران و مراسم خواهد بود.


بنابر این گزارش، مراسم جشن عید عدیرخم نیز روز جمعه دهم مهر ماه با سخنرانی حجت الاسلام فروغی، امام جمعه موقت اردبیل همراه است، این برنامه همت جامعه ایثارگران راهیان عاشورا و بنیاد فرهنگی حضرت زهرا(س) تبریز برگزار خواهد شد.


همچنین قرار است، ائمه جمعه منطقه شمال‌غرب کشور ضمن سخنرانی عمومی در مصلای اعظم امام خمینی(ره) با حضور در مدرسه علمیه حضرت امیرالمؤمنین(ع) تبریز، در جمع طلاب مدارس علمیه این شهر نیز به تشریح مناقب و فضائل مولای متقیان حضرت علی(ع) بپردازند./935/203/ب2

ارسال نظرات