۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۲۹۱۱۴۰
مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان بوشهر:

زمام امن حرمین باید به دست انسان های پاک بیفتد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان بوشهر گفت: زمام امن حرمین باید به دست انسان های پاک بیفتد.
حجت الاسلام حسين دشتي ، امام جمعه موقت بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر حجت الاسلام حسین دشتی مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر شامگاه یکشنبه در مراسمی که به مناسبت فاجعه منا با حضور آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در مسجد امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد گفت: تمام حقیقت دین و ارزش ها و معارف دینی جهت گیری و مقصد آن توحید است و نخستین شعار پیامبر پس از مبعوث شدن توحید بود.

 

وی با بیان اینکه توحید حقیقت دین است، اظهار داشت: مقصد همه ادیان الهی خدا بوده است در این راستا ادیان الهی نه تنها مردم را دعوت به اندیشه در خدا و نظام عالم کردند بلکه آن ها را به رفتار توحید توصیه کرده اند.
 
امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به فریضه حج، آن را مقصدی برای انسان موحد دانست، و بیان داشت: کعبه نماد توحید و این حج و نماد آن نشان از وحدانیت دارد.
 
وی در پاسخ به برخی از افراد که اعتقاد دارند باید رفتن به حج تعطیل شود، ابراز داشت: حج امکان تعطیل شدن ندارد چراکه توحید امکان تعطیلی ندارد؛ مکه و مدینه نماد توحید است و در این راه افراد زیادی در راه خدا جان باختند و این عظمت باید همیشه احیا داشته شود و مکه همیشه باید سراسر انسان های مومن و مسلم در آن بیاید.
 
حجت الاسلام دشتی با اشاره به در پیش رو بودن عید غدیر اظهار داشت: عید غدیر عید نبوت و پرچم یک حقیقت را در جهان به اهتزاز در آورده است و اگر مسیرتوحید را بخواهیم ببینیم راهی به جز راه امیرالمومنین را نداریم که انتخاب کنیم.
 
این استاد حوزه علمیه کفر و نقاق را راهی مقابل راه امیرالمومنین عنوان کرد، و بیان داشت: کسانی که در جبهه علی نباشند در جبهه کفر هستند و هرکسی از مسیر امام علی(ع) رفته باشد مشرک شده است.
 
وی با اشاره به تبلیغات وهابیون بر علیه شیعه اظهار داشت: وهابیون ما را به شرک متهم می کنند. آیا کسی که در مسیر علی(ع) قرار گرفته مشرک است و کسی که در جبهه آمریکا قرار گرفته موحد است؟
 
حجت الاسلام دشتی اضافه کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس هم کشور ما در برابر شرک قرار گرفته بود و در آن جبهه جنگ شهدای زیادی را تقدیم کردیم.
 
مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با اشاره به سکوت مجامع حقوق بشر درباره فاجعه منا بیان داشت: آیا شهیدانی که در این حادثه روی زمین افتاده بودند انسان نبودند؟ دولت عربستان با بی توجهی به افراد افتاده بر روی زمین در حادثه منا به راحتی از آنان گذشت تا جان باختند.
 
وی در پایان با انتقاد از دولت آل سعود در بی کفایتی در مدیریت حرمین اظهار داشت: اعتقاد داریم که زمام امن حرمین باید به دست انسان های پاک قرار گیرد./833/202/ب1
ارسال نظرات