۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۲۹۱۲۳۱
با حضور وزیر ارشاد؛

نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز افتتاح می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که بزرگ‌ترین نمایشگاه بین المللی کتاب در کشور بعد از نمایشگاه کتاب تهران مربوط به تبریز و استان آذربایجان شرقی است، گفت: این نمایشگاه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح خواهد شد.
علي اکبر صفي پور مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، صفی پور، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در نشست خبری نمایشگاه کتاب تبریز با اشاره به برگزاری سیزدهمین نمایشگاه کتاب تبریز، اظهار داشت: نمایشگاه‌های کتاب بزرگ‌ترین اتفاق فرهنگی کشور است.


وی با تأکید بر مسأله کتاب خوانی، ابراز داشت: بزرگ‌ترین نمایشگاه بین المللی کتاب در کشور بعد از نمایشگاه کتاب تهران مربوط به تبریز و استان آذربایجان شرقی است، این نمایشگاه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح خواهد شد؛ در کنار این نمایشگاه ششمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس و نمایشگاه قرآن و عترت نیز برگزار می شود.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به نمایشگاه دفاع مقدس، افزود: تبریز میزبان ششمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در کنار نمایشگاه کتاب تبریز است که علاقه‌مندان کتب دفاع مقدس نیز می توانند از این فرصت مبارک بهترین بهره را ببرند.


وی با تشریح ابعاد مختلف سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال، تصریح کرد: سومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال تبریز با هدف فراهم کردن محیطی به منظور ایجاد همدلی و هم افزایی بین پدید آورندگان آثار دیجیتالی، توسعه فرهنگ‌سازی استفاده از رسانه‌های دیجیتال، حمایت از تولیدکنندگان داخلی و امکان عرضه آسان محصولات فرهنگی و هنری دیجیتال برگزار می شود.


وی ادامه داد: در این نمایشگاه تولیدکنندگان، آخرین محصولات و آثار تولیدی خود را در بخش های اصلی نرم‌افزارهای ‌چند رسانه‌ای، نرم‌افزارهای تلفن همراه، پایگاه‌های ‌اینترنتی و بازی‌های رایانه‌ای عرضه خواهند کرد.


صفی پور با اشاره به مسأله دریاچه ارومیه، افزود: یکی از راه‌های احیای دریاچه ارومیه مباحث فرهنگی است که این امر با جدیت از سوی متولیان فرهنگی منطقه در حال پیگری است و بر این اساس ستاد برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز نیز با برگزاری جلسات متعدد تصمیم گرفت تا این موضوع را محور برنامه‌های اصلی و جنبی خود قرار دهد.


وی ادامه داد: استفاده از تمام فرصت‌ها برای احیا و بررسی مسأله دریاچه ارومیه لازم است، تلاش داشته‌ایم تا از تمام ظرفیت‌های ممکن درباره بررسی مسأله دریاچه ارومیه و با استفاده از زبان هنر و ترویج فرهنگ مؤثر در احیای دریاچه ارومیه استفاده کنیم.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی همچنین ابراز داشت: از حضور اهالی تئاتر سینما، خوشنویسی و دیگر اهالی هنر که می‌توانند در احیای دریاچه ارومیه نقشی ایفاء کنند در حاشیه نمایشگاه بهره خواهیم برد.


وی  با تشریح ابعاد مختلف نمایشگاه کتاب امسال، تصریح کرد: این نمایشگاه در 25 هزار متر مربع در 6 سالن با 850 غرفه و با حضور 828 ناشر داخلی با 103 هزار عنوان کتاب و 76 ناشر خارجی از 24 کشور با 22 هزار عنوان کتاب برگزار خواهد شد.


صفی‌پور با اشاره به حضور 60 ناشر استانی در این نمایشگاه و حضور دو ناشر ویژه قرآنی در نمایشگاه قرآن و عترت، ابراز داشت: در این نمایشگاه یک میلیارد تومان بن خرید کتاب همراه با بیست درصد تخفیف به علاقه‌مندان عرضه خواهد شد./854/202/ب2

ارسال نظرات