۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۹۱۲۳۹
9 مهر برگزار می‌شود؛

سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز

خبرگزاری رسا ـ ستاد برگزاری نمایشگاه‌های کتاب تبریز، قرآن و عترت، رسانه‌های دیجیتال و کتاب دفاع مقدس در استانداری آذربایجان‌شرقی تشکیل جلسه داد.
علي اکبر صفي‌پور، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی‌اکبر صفی‌پور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، امروز در نشست هماهنگی ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تبریز با ارایه گزارشی از اقدامات انجام یافته برای برگزاری سیزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز، اظهار داشت: این نمایشگاه از روز پنج‌شنبه نهم تا دوشنبه سیزدهم مهر برگزار می‌شود.


صفی‌پور با بیان این‌که همزمان با این نمایشگاه، نمایشگاه‌های قرآن و عترت، رسانه‌های دیجیتال و کتاب دفاع مقدس و همچنین برنامه‌های جنبی با موضوع احیای دریاچه ارومیه نیز برگزار خواهد شد، گفت: سیزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز امسال با 103 هزار عنوان کتاب در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می شود.


وی با بیان این‌که نمایشگاه قرآن و عترت نیز همزمان با سیزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز بر پا خواهد شد و برای نخستین بار در این نمایشگاه 100 ناشر دیجیتال و الکترونیک حضور خواهند داشت، گفت: پیش بینی بازدید بیش از یک میلیون نفر از سیزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز بازدید کنند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز با حضور بیش از 700 ناشر کشوری و 19 ناشر بین‌المللی و 150 ناشر حوزه‌دفاع مقدس نهم تا سیزدهم مهرماه در تبریز برگزار می‌شود، افزود: این رویداد فرهنگی فرصتی مغتنم برای تبیین نقش مشارکت های مردمی در احیای دریاچه ارومیه است.


وی زمان برگزاری این نمایشگاه را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به شروع فصل تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان و به تناسب نیازهای ایجاد شده در آغاز مهر، این نمایشگاه بستر مناسبی برای پاسخگویی به نیازهای این قشر از جامعه است، ضمن این‌که برنامه‌های جنبی مختلفی پیش‌بینی شده است.


همچنین اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان‌شرقی در سخناین با اشاره به این‌که امسال نمایشگاه کتاب تبریز متفاوت تر از سال های گذشته و به صورت گسترده در بخش های کتاب، قرآن و عترت و دفاع مقدس برگزار می شود، اظهار داشت: این نمایشگاه بزرگترین رویداد فرهنگی استان در سال جاری بوده و استفاده بهینه از این واقعه فرهنگی امری ضروری است.


وی با تأکید بر این‌که برای جلوگیری از شیطنت برخی افراد در عرضه کتاب های این نمایشگاه باید بیش از پیش دقت شود، افزود: بسیاری از رزمندگان و سرداران سپاه عاشورا کتاب های ارزشمندی را از دوران دفاع مقدس به رشته تحریر در آورده اند که در بخش دفاع مقدس این نمایشگاه قابل عرضه به مخاطبان است.


استاندار آذربایجان‌شرقی با قدردانی از زحمات دست‌اندرکاران برگزاری نمایشگاه کتاب تبریز، خاطرنشان کرد: جنس محصولات عرضه شده در این نمایشگاه متفاوت از کالاهای دیگر است و تأثیری که در عرصه فرهنگی به جا می‌گذارد تاثیر ماندگاری است؛ معقتدم که با وجود ظهور رسانه‌های جدید، هیچ محصولی جای کتاب را نمی‌گیرد.


وی با اشاره به عرضه بیش از یکصد هزار عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب تبریز، لزوم نظارت بر عناوین ارایه شده را یادآور شد و گفت: شورای فرهنگی اجتماعی احیای دریاچه ارومیه باید با حضور فعال در این نمایشگاه و اجرای برنامه‌های متنوع مردم را نسبت به اهمیت موضوع آگاه کند.


جبارزاده در پایان بر حضور فعال تشکل‌های قرآنی در نمایشگاه قرآن و عترت که همزمان با نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود تاکید کرد و همچنین ضمن قدردانی از اقدامات معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، خواستار همکاری بیشتر شهرداری در برگزاری نمایشگاه کتاب شد./935/202/ب3

ارسال نظرات