۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۲۹۱۸۱۹

یکی از مقامات امارات اهتزاز پرچم ائتلاف عربی در یمن را اشتباه بزرگ خواند

خبرگزاری رسا ـ مشاور ولیعهد ابوظبی برافراشتن پرچم کشورهای ائتلاف حمله به یمن به رهبری عربستان در این کشور را خطایی بزرگ توصیف کرد.
عبدالخالق عبدالله مشاور وليعهد ابوظبي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، عبدالخالق عبدالله مشاور محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی، برافراشتن پرچم ائتلاف عربی در یمن را خطایی بزرگ توصیف کرد.

 

عبدالخالق عبدالله در صفحه شخصی توییترش نوشت: این عمل یک خطای بزرگ سیاسی، تبلیغاتی و تاکتیکی است که ممکن است علیه همین کشورها از آن استفاده شود.

 

وی افزود: ما باید به احساسات مردم یمن احترام بگذاریم.

 

کشورهای عربی عضو ائتلاف حمله به یمن به رهبری عربستان پرچم خود را بر فراز سد مآرب یمن برافراشتند تا ثابت کنند که بر این سد سیطره کامل دارند.

 

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان و با همراهی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا «عبد ربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تامین می کنند، جلوگیری کند.

 

بر اثر این حملات تاکنون هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان کشته و یا مجروح شده و ده ها هزار نفر نیز آواره و 80 درصد تاسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است./981/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات