۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۲۹۲۱۵۰
معاون فرهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کاشان:

فلسفه امر به معروف و نهی از منکر مهر و محبت است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کاشان گفت: فلسفه و اساس فریضه واجب فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر مهر و محبت است.
سيد محمد موسوي سيد محمد موسوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، سید محمد موسوی معاون فرهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کاشان بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان در سالن کنفرانس دانش آزاد اسلامی کاشان با اشاره به اینکه نخستین آمر به معروف خدا است، گفت: خداوند فلسفه و اساس امر به معروف و نهی از منکر را مهر و محبت قرار داده است.

 

وی افزود: خداوند محبت را سرلوحه کار قرارداده است تا بگوید، وقتی شما مؤمنان به یکدیگر تذکر می دهید به این معنا است که یکدیگر را دوست دارید و خیر و صلاح یکدیگر را می خواهید، از این رو اگر یکی از مسیر حق خارج شد با تذکر، او را متوجه راهی که می رود کرده و به مسیر اصلی هدایت می کنید.

 

موسوی بااشاره به اینکه کار ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کار فیزیکی نیست گفت: امربه معروف و نهی از منکر عشق و علاقه به همه خوبی ها و تکثر همه خوبی ها است.

 

وی افزود: با چنین دیدگاه و تفکری در انجام این فریضه راه اصلاح هموار خواهد بود اما هیچ زمانی با زبان خشن کسی اصلاح نخواهد شد چون دین اسلام، دین مهر و محبت است و هیچ اجباری در هیچ کاری وجود دارد.

 

به گفته وی، امر به معروف و نهی از منکر یک بحث اعتقادی و آگاهی بخشی به جامعه است، بنابراین اگر اساتید و بزرگان ما که در رساله های خود امر به معروف و نهی از منکر را واجب می دانند، اولیا نیز اگر به فرزندان خود تذکر بدهند تأثیرگذار خواهد بود.

 

معاون فرهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کاشان یکی از دلایل اصلی مغفول ماندن این فریضه واجب را غفلت خانواده ها از نوجوانان و جوانان خود دانست و یادآور شد: اگر پایه های اعتقادی فرزندان خود را تقویت کنیم، آنها در برابر تند بادها و حوادث پیش رو مقاوم خواهند بود.

 

موسوی بیان کرد: اگر چنانچه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اجرا و نهادینه شود و همه خود را مقید به آن بدانند، راه ها امن می شود، ناامنی در جامعه ریشه کن می شود، حق الناس رعایت می شود و دیگر تعرض و تعدی به مال دیگران وجود نخواهد داشت و درکل جامعه ای به معنای واقعی اسلامی خواهیم داشت.

 

وی در ادامه با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر در آیات مختلفی آمده است یادآور شد: از سال 72 تا کنون حدود 22 سال است فریاد رهبر معظم انقلاب از خطر تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و غارت فرهنگی بلند است.  

 

معاون فرهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کاشان گفت: برخی از مشکلات موجود و منکرات امروز جامعه ناشی از غفلت هایی است که  نسبت به تذکر رهبر معظم انقلاب در باره خطر تهاجم انجام شده است.

 

حسین اخباری رییس دانشگاه آزاد اسلامی کاشان نیز گفت: تفاوت فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر با دیگر فرایض و مغفول ماندن آن در این است که به نظر می رسد در سالهای گذشته این اصل مهم دین در جامعه گم شده و نسل جوان با آن بیگانه شده است.

 

وی افزود: یکی دیگر از دلایل مغفول ماندن این فریضه برای این است که افرادی فعال در این زمینه راهکارهای اصلی را بلد نیستند و برخی دیگر حتی با اصول و مسائل فقهی آن نا آشنا هستند و معنای آن را نمی دانند که کاری که انجام می‌دهد باید بازخورد مثبت داشته باشد./1307/202/ب1

ارسال نظرات