۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۲۹۲۲۳۱
عضو هیأت علی دانشگاه بغداد در گفت‎وگو با رسا:

سخنان رهبر انقلاب ایران به جوامع غربی نفوذ کرده است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی دانشگاه بغداد تأکید کرد که سخنان حضرت آیت الله خامنه‌ای بسیار نافذ بوده و از مرز کشورهای اسلامی فراتر رفته و به کشورهای غربی رسیده است.
احمد الصحاف عضو هيئت علمي دانشگاه بغداد

 

احمد الصحاف، عضو هیأت علمی دانشگاه بغداد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، عنوان کرد: جهان اسلامی به ویژه کشورهای عربی در برهه کنونی گرفتار مشکلات زیادی از جمله تفرقه افکنی و جنگ های داخلی شده که در واقع سیمایی از اوضاع سیاسی منطقه را جلوه می دهد و نباید از مشکلاتی مانند، جنگ های آل سعود بر سر شیعیان یمن بی توجه باشیم که ملت مسلمان یمن امروزه مظلومانه گرفتار دسیسه های آل سعود است.

 

وی افزود: ملتی که خواهان استقلال و آزادی بوده و غیر از آن چیزی نمی خواهد، گرفتار ظلم و استبداد دستگاه های حکومتی عربستان شده است.

 

الصحاف اظهار کرد: حوثی هایی که از وطن و عقاید و ناموس خود دفاع می کنند، امروزه هزاران نفر از آنان کشته شده و از دشمنان خود از پشت خنجر می خوردند و کشورهای زیادی که حاکمان آنها دست نشانده استکبار جهانی هستند علیه این ملت مظلوم دست به کار شده اند.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه بغداد بیان کرد: در اوضاع داخلی یمن شرایطی مشاهده می شود که برخی از دستگاه های حکومتی یمن علیه حوثی ها به پا خواسته و با کشور عربستان همکاری کردند و به این دلیل در برخی از کشورهای اسلامی برخی از حاکمان خائن علیه ملت های  خود ظلم، زور و ستم به کار می برند.

 

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب حقیقت ترس این حکام را از ورود مقاومت اسلامی میان ملت های خود می بینند و عنوان کردند، بر همه مسلمانان واجب است که از دسیسه های شیطانی استکبار بر حذر بوده و بر یک عقیده استوار باشند تا هیچ راهی برای تفرقه، جنگ و طایفه گری در میان آنها پیدا نکنند.

 

الصحاف گفت: در عصر کنونی، هر مسلمان در هر کشوری باید آگاهی خود را داشته و ملزم به دستورات دین مبین اسلام باشد و اندیشه او باید اندیشه ای روشن و حامی ملت های مظلوم باشد و همانگونه که برادران مجاهد ما در مقاومت اسلامی لبنان و برخی از کشور های اسلامی در حال مبارزه با استکبار جهانی هستند، حامی مقاومت اسلامی باشند.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه بغداد عنوان کرد: مسلمانان باید بدانند که جان باختن هزاران مسلمان در مناسک حج یک فاجعه بزرگ برای امت اسلامی است. دستگاه های حکومتی عربستان از یک عذرخواهی ساده خودداری کرده و اجازه تحقیق را به سایر کشورها نمی دهند. البته این امر طبیعی است چرا که آل سعود خاندانی است با استکبار همکاری کرده و خواهان خدشه دار کردن دین مبین اسلام است.

 

وی عنوان کرد: به نظر من و همه مفکران اسلامی، آمریکا و اسرائیل از کشور اسلامی که محل امن خدایی است، برای تحقق اهداف شیطانی و توطئه های سازمان یافته خود برای ضربه زدن به مسلمانان و اشاعه فرهنگ غرب در ملت های مسلمانان استفاده می کنند.

 

الصحاف افزود: هدف کشورهای غربی از ناامنی در منطقه تجزیه کردن کشورهای اسلامی است و در عصر کنونی مشاهده می کنیم که استکبار جهانی سعی و تلاش خود را می کند، گروهک هایی را که آموزش داده است وارد کشورهای اسلامی کرده تا جنگ و فتنه های داخلی را برپا کنند.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه بغداد اظهار کرد: یکی از برنامه های مهم استکبار جهانی ایجاد شخصیت های وهمی دینی و مقاومت های منحرف برای گمراهی افکار عمومی ملت های اسلامی است که این امر در جوامع اسلامی صورت نخواهد گرفت زیرا ملت های اسلامی از دسیسه های استکبار جهانی آگاه هستند.

 

وی با اشاره به تأثیر سخنان رهبر معظم انقلاب بیان داشت: رهبر جمهوری اسلامی ایران به اوضاع سیاسی منطقه به کلی درایت کامل دارند و سخنان رهبران برخی از کشورها را خوب تحلیل و تفسیر می کنند. امروزه می بینیم برخی از سازمان های اطلاعاتی برنامه های خاصی برای تحلیل و تفسیر سخنان این عالم بزرگوار را دارند، همانگونه که دانشمند علم اجتماع بار سونز گفت که هر سخنی از عالم بزرگوار تأثیر مثبتی در میان محبان خود دارد که در عصر کنونی سخنان رهبر جمهوری اسلامی ایران تأثیر بسزایی را در بیداری کشورهای اسلامی دارد.

 

الصحاف ادامه داد: امروزه مشاهده می کنیم که سخنان این عالم بزرگوار از مرزهای ایران و کشورهای اسلامی عبور کرده و به جوامع غربی نفوذ کرده است./9466/ب912/د

ارسال نظرات