۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۲۹۲۲۷۹
رییس سازمان سینمایی:

فیلم محمد رسول الله هویت سینمای ایران است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان سینمایی گفت: فیلم محمد رسول الله که اثری فاخر و ارزشمند از سینمای کشور است، هویت و اصالت هنر ایرانی اسلامی را به نمایش می گذارد.
حجت الله ايوبي

حجت الله ایوبی، رییس سازمان سینمایی کشور در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به استقبال مردم از فیلم محمد رسول الله(ص) در سراسر کشور اظهار داشت: مردم با استقبال خوب از این فیلم نشان دادند که راغب کارهای ارزشی و فاخر هستند.


وی با بیان این‌که فیلم محمد رسول الله مردم را با سینما آشتی داده است، خاطرنشان کرد: فیلم محمد رسول الله که اثری فاخر و ارزشمند از سینمای کشور است، هویت و اصالت هنر ایرانی اسلامی را به نمایش می گذارد، قطعا سازمان سینمایی از تولید چنین آثار ارزشمندی حمایت می کند.


ایوبی از اکران بین‌المللی فیلم محمد رسول الله(ص) خبر داد و گفت: امروز مردم سراسر جهان سینمای ایران را با ژانرهای مختلف می شناسند و فیلم محمد رسول الله که اثری فاخر و ارزشمند از سینمای کشور است، نشان دهنده حرکت سینمای ایران به سمت تولید آثاری با هدف معرفی صحیح فرهنگ، تاریخ و هویت ناب ایرانی و اسلامی است.


رییس سازمان سینمایی، در مورد دریاچه ارومیه نیز با بیان این‌که انجمن سینمای جوان و هنرمندان آذربایجان همیشه مستندها و فیلم‌های خوبی تولید کرده‌اند، گفت: سینماگران همیشه تلاش کرده‌اند تا با تاثیرگذاری بر روی افکار عمومی، مردم و مسؤولان را در این زمینه حساس کنند تا برای احیای آن اقدام شود.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که متأسفانه وضعیت سینماهای کشور مطلوب نیست، گفت: شهرهایی مانند آبادان در گذشته که چندین سینما داشتند، امروز هیچ سینمایی ندارند، اکنون هزار شهر بدون سینما در کشور داریم. سینماهای شهر تبریز نیز از وضعیت چندان مناسبی برخودار نیستند.


ایوبی از افزایش تعداد سالن‌های سینما در کشور خبر داد و گفت: مجتمع‌های فرهنگی 100 شهر فاقد سینما در حال تجهیز است تا مردم این شهرستان‌ها از سینمای مطلوب بهره مند شوند، ضمن این‌که در برخی از شهرها، سینما در مجتمع‌های تجاری در حال راه اندازی است که بیشتر آن را بخش خصوصی می‌سازد.


وی با بیان این‌که سال گذشته 40 سینما به تعداد سینماهای کشور افزوده شده است، گفت: مردم و رسانه ها باید در این حوزه از دولت مطالبه داشته باشند، افزون بر این‌که باید اراده ملی برای توسعه سینماهای کشور داشته باشیم، چراکه سینما یک امر تشریفاتی نیست، بلکه یک مسأله لازم برای کشور است./935/102/ب3

ارسال نظرات