۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۲۹۲۳۱۴

نماینده آیت الله سیستانی مبارزه با داعش را نبردی جهانی خواند

خبرگزاری رسا ـ نماینده حضرت آیت الله سیستانی خواستار همکاری همه جانبه در جهت مبارزه با تروریسم شد و خاطرنشان کرد که مبارزه با داعش یک نبرد جهانی است.
سيد احمد صافي نماينده آيت الله سيستاني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد صافی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه روز گذشته شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد، مبارزه با تروریسم را جهانی خواند و گفت: مبارزه با داعش که نیروهای مسلح با همکاری بسیج مردمی و عشایر در آن حضور دارند یک جنگ طولانی مدت است که نیاز به همکاری همه مردم عراق و جهان دارد.


وی خواستار گسترش دامنه مبارزه با داعش شد و افزود: مبارزه با تروریسم باید در سطح جهانی صورت گیرد زیرا همان طور که در بسیاری از کشورها مشاهده کردیم، اعضای جریان‎های تروریستی در پی انتشار افکار گمراه خود و انجام اقدامات ضد انسانی هستند.


نماینده حضرت آیت‌ الله سیستانی بر ضرورت افزایش تلاش‌ها و همگرایی در مبارزه با داعش تاکید کرد و گفت: حفظ اتحاد داخلی و حمایت از رزمندگان که از جان خود در راه دفاع از اراضی و مقدسات عراق گذشته‎اند، اثر بسیاری در مبارزه با تروریسم و دستیابی به پیروزی بر آنان دارد. ما از خداوند موفقیت و پیروزی نزدیک رزمندگان بر تروریسم را مسالت داریم.


وی اصلاحات را نیاز اساسی و اصلی مرتبط با آینده کشور دانست و اعلام کرد که اصلاحات باید بدون تردید و اهمال و با پشتکار بسیار انجام شود.


حجت الاسلام صافی در ادامه بر ضرورت بازخواست و تعقیب آن دسته از مقامات مسؤول عراقی که طی چند سال گذشته، صدها میلیارد از بیت‌ المال را تضییع کرده‌اند، تاکید کرد و ادامه داد: اصلاح حقیقی باید از این مکان‎ها یعنی کسانی که بیت المال را به هدر داده‎اند، آغاز شود تا بتوان اموالی که به تاراج رفته است را به خزانه حکومت بازگرداند.


وی در بخش دیگر خطبه‎های نماز جمعه آغاز سال تحصیلی را به دانش آموزان و  دانشجویان تبریک گفت و این قشر را آینده سازان کشور نامید.


نماینده حضرت آیت الله سیستانی تصریح کرد که استادان و مسؤولان آموزشی نقش بسیاری در وطن دوستی دانش آموزان دارند. آنان با برنامه ریزی دقیق و در قالب‎های متنوع مانند داستان و غیره می‎توانند دانش آموزان را عاشق کشورهای خود کنند که به این وسیله در آینده شاهد حفظ اموال، دست آورده‎ها و دفاع از عراق باشیم.


وی در پایان از برنامه‎های فرهنگی و نظامی که در تابستان ویژه دانش آموزان و در راستای تعلیم آنان بر دفاع از وطنشان بود را مفید و آموزنده خواند./994/ب901/د

ارسال نظرات