۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۲۹۲۵۲۸
سردار بیات:

جامعه امروز نیازمند آشنایی با فرهنگ دفاع مقدس به بهترین شکل ممکن است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین(ع) گفت: اگر ادعا داریم که دفاع مقدس انقلاب اسلامی ایران را بیمه کرده است، بایستی در عرصه نشر کتاب این حوزه نیز به بهترین شکل ممکن عمل کنیم.
کتاب دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار حسن بیات، عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین(ع) امروز در حاشیه بازدید از ششمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس تبریز که همزمان با سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز در حال برگزاری است، اظهار داشت: امروز نیازمند معرفی فرهنگ دفاع مقدس به بهترین شکل ممکن هستیم.


وی با بیان این‌که استقبال جوانان نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی از ششمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه به لحاظ کمی عناوین متعدد و متنوعی از کتب دفاع مقدس را در معرض دید عموم علاقه‌مندان قرار داده است، اما باید در بحث کیفیت نیز کار شود.


عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین(ع) ادامه داد: اگر ادعا داریم که دفاع مقدس انقلاب اسلامی ایران را بیمه کرده است، بایستی در عرصه نشر کتاب این حوزه نیز به بهترین شکل ممکن عمل کنیم، دفاع مقدس این قابلیت را دارد که در تمام حوزه‌ها سرلوحه و سرمشق باشد، به عبارت دیگر واقعیت های دفاع مقدس باید آنگونه که بودند، بیان شوند.


سردار بیات تصریح کرد: همه چیز سخت افزار نیست، اگر ما به مسائل فرهنگی، اعتقادی و علمی توجه کنیم مشابه هشت سال دفاع مقدس، در اقتصاد مشکلاتمان حل خواهد شد، با الگو قرار دادن فرهنگ دفاع مقدس یعنی فرهنگ «ما می توانیم»، به اقتصاد مقاومتی مطلوب خواهیم رسید.


وی افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی اتکا به داخل و عدم وابستگی به بیگانگان، اقتصاد مقاومتی به معنای آن است که هرچه در توان داریم و تمام پتانسیل های بالقوه داخلی جمهوری اسلامی ایران را به فعلیت تبدیل کنیم، تولیدات داخلی و زیربنایی از جمله تولیدات کشاورزی و صنعت پایه را باید مورد حمایت قرار دهیم تا وابستگی کمتری به بیرون داشته باشیم.


عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین(ع) با بیان این‌که هرچه ما وابستگی هایمان به بیرون کمتر شود به آن اقتصاد مقاومتی نزدیک‌تر می شویم، گفت: امروز نیازمند مهندسی فکری و فرهنگی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف هستیم، اگر نتوانیم مطالبات معظم‌له را جامعه عمل بپوشایم، مرعوب دشمنان خواهیم بود.


گفتنی است، سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز، سومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال، سومین نمایشگاه قرآن و عترت و ششمین نمایشگاه ملی دفاع مقدس از نهم تا سیزدهم مهر ماه از ساعت 10 تا 20 در محل نمایشگاه بین المللی تبریز آماده بازدید علاقه‌مندان است./935/203/ب2

ارسال نظرات