۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۴
کد خبر: ۲۹۲۵۸۱
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

شهدا محور وحدت و یکپارچگی جامعه اسلامی هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر تبیین و تشریح اهداف و آرمان های شهدا در بین نسل های جدید کشور، گفت: شهدا محور وحدت و یکپارچگی جامعه اسلامی بوده و راه آنها باید با قدرت ادامه پیدا کند.
حجت الاسلام يعقوبي - نماز جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، شامگاه امروز در یادواره 14 شهید دهستان مرزی راستقان در شهرستان راز و جرگلان استان خراسان شمالی، با اشاره به نقش شهدا در اقتدار و عزت ایران اسلامی، اظهار کرد: شهدا با نثار خون خویش درخت انقلاب را بارور کرده و نظام اسلامی را تثبیت و تحکیم کردند.

 

وی با بیان اینکه شهدا محور وحدت، یکپارچگی و انسجام جامعه اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: باید اهداف و آرمان های شهدا در بین نسل های جدید کشور تبیین و تشریح شده و راه پرافتخار آنها با قدرت ادامه یابد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به عزم ملی مردم ایران در دوران دفاع مقدس برای دفاع از کشور، افزود: ما در ایران اسلامی همه نوع شهید اعم از شهدای شیعه، اهل سنت، مسیحی، ارمنی و زرتشتی داریم و این تنوع در شهدا نشان دهنده این است که مردم ایران، ملتی منسجم، متحد و باهم هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: وجود شهدایی با ادیان و مذاهب مختلف در بین شهدای هشت سال دفاع مقدس نشانگر این است که در نظام اسلامی همه مردم اعم از شیعه و سنی حول محور رهبری دینی قرار داشته و عزت خود و کشور خویش را پاس می دارند.

 

وی با اشاره به برگزاری یادواره های شهدا در کشور، تصریح کرد: برگزاری یادواره های شهدا به ویژه در مناطق مرزی و تلفیقی که در آنها اقوام شیعه و اهل سنت در کنار یکدیگر زندگی می کنند اهمیت بیشتری دارد.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: یادواره های شهدا در مناطق تلفیقی این پیام را دارد که شهدا همواره به ما تأکید داشتند محور زندگی خود را بر اساس وحدت قرار داده و همیشه برای تقویت وحدت و انسجام در جامعه اسلامی تلاش کنیم.

 

آخوند رحیم بردی صمدی، امام جمعه اهل سنت بخش جرگلان شهرستان مرزی راز و جرگلان، نیز در این مراسم با تجلیل از شهدای شیعه و اهل سنت هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: مردم ایران اعم از شیعه و سنی دوشادوش یکدیگر در دوران جنگ تحمیلی به عرصه آمده و برای دفاع از کشور و اسلام و انقلاب خویش فداکاری و جان فشانی کردند.

 

وی تصریح کرد: برگزاری یادواره های شهدا باعث زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا و تداوم راه و هدف آنها در جامعه اسلامی می شود.

 

عضو شورای فتاوی اهل سنت استان خراسان شمالی همچنین بر انتقال مفاهیم ایثار و شهادت و آرمان های شهدا و امام راحل به نوجوانان و جوانان جامعه تأکید کرد.

 

گفتنی است، در این یادواره شهدا از خانواده شهدای اهل سنت روستاهای راستقان، سوخسوهاشم، سوخسو رحیمی، سوخسو انقلاب و بش دره تجلیل شد.

 

استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور دارای دو هزار و 775 شهید، هفت هزار و 43 جانباز، 400 آزاده و 33 هزار رزمنده است که در سال های دفاع مقدس و پس از آن برای حراست از کشور و نظام جان فشانی کردند.

 

گفتنی است، از شمار کل شهدای خراسان شمالی 22 شهید اهل سنت بوده اند./9314/202/ب2

ارسال نظرات