۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۲
کد خبر: ۲۹۲۶۰۸
آیت الله نابلسی:

کارشکنی سعودی‌ها در انتقال پیکر جان باختگان منا توجیه پذیر نیست

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای لبنان نسبت به تعمدی بودن حادثه منا ابراز شک و تردید کرد و گفت که تعلل عربستان در انتقال پیکر جان باختگان قابل قبول نیست.
عفيف نابلسي، مدير حوزه علميه امام صادق (ع) صيداي لبنان


به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عفیف نابلسی، امام جمعه صیدای لبنان در دیدار با گروهی از اندیشمندان ایرانی، به حادثه دلخراش  منا پرداخت و گفت: این فاجعه دردناک متعلق به گروه خاصی از مسلمانان نیست بلکه تمام جهان اسلام تحت تاثیر این فاجعه در حزن و اندوه است.

 

وی تاکید کرد: اولا باید تدابیر لازم اندیشیده شود که دیگر امت اسلام شاهد چنین فجایعی نباشد و ثانیا باید با اعمال فشار بر دولت سعودی، مسؤولان این کشور تحقیقات شفاف و کاملی را به کشورهای اسلامی قربانی داده ارائه کنند.


این عالم لبنانی ادامه داد: بازگویی های متفاوت و گاهی متناقض از سوی مردم و مسؤولان سعودی شک و تردید را در مورد تعمدی بودن حادثه بیشتر می کند؛ اما آنچه روشن است اینکه در شرایط کنونی کارشکنی سعودی‌‎ها در انتقال پیکرهای جان باختگان غیرقابل توجیه است.

 

آیت الله نابلسی در پایان از کشورهای اسلامی خواست که در اداره مراسم عظیم حج شرکت کنند تا در سال‌های آتی این مراسم همراه با خوف و نا امنی برگزار نشود./1321/ب902/د

ارسال نظرات