۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۲۹۲۷۹۸
نویسنده حوزه دفاع مقدس:

حضور سلمان رشدی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت دهن‌کجی به مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ نویسنده کتاب همپای صاعقه گفت: حضور سلمان رشدی مرتد در نمایشگاه کتاب فرانکفورت دهن کجی به اصل اعتقادات میلیاردها مسلمان در سراسر جهان است.
نمايشگاه فرانکفورت

گل علی بابایی، نویسنده کتاب «همپای صاعقه» که یکی از پرفروش‌ترین کتب حوزه دفاع مقدس است، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در حاشیه ششمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در تبریز اظهار داشت: امسال نمایشگاه کتاب فرانکفورت آلمان با دست سلمان رشدی مرتد افتتاح خواهد شد.


وی تصریح کرد: نفس این کار به دلیل عناد علنی که شخص سلمان رشدی به اسلام و پیامبر اسلام(ص) دارد از مسأله دموکراسی که غرب همواره دم از آن می زند، به دور است و اصل این کار نوعی دهن کجی به اصل آزادی و دموکراسی است.


بابایی با اشاره به این‌که سلمان رشدی با مقالات و کتاب کذایی آیات شیطانی همواره مورد نفرت جهان اسلام است، گفت: متولیان نمایشگاه کتاب فرانکفورت آلمان با دعوت از این هتاک ضداسلامی، اعتقادات دینی مسلمانان جهان را به سخره گرفته است.


وی افزود: در حال حاضر با توجه به شرایط مذاکرات و تعاملاتی که جمهوری اسلامی با کشورهای غربی دارد، آنها حداقل به حرمت مذاکرات هم که شده، نباید چنین کاری را می کردند. مسؤولان فرهنگی به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید نسبت به این مسأله موضع‌گیری کنند.


این نویسنده عرصه دفاع مقدس تصریح کرد: متولیان فرهنگی کشور باید سیاستی را در پیش گیرند که دیگر ناشران و نویسندگان ارزشی کشور با حضور در نمایشگاه کتاب فراکفورت، از سوی طرف غربی بازی نخورند، چراکه حضور در نمایشگاهی که سلمان رشدی مرتد آن را افتتاح کند، دیگر ارزشی ندارد.


گل علی بابایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کتاب جدید خود با عنوان «حبیب تولدی دیگر» که در نمایشگاه کتاب تبریز رونمایی شد، اظهار داشت: این کتاب از مجموعه کتب گردان نویسی است که جلد اول آن با عنوان گردان نهم و این هم جلد دوم از آن مجموعه است که ژانر دیگری از پژوهش در مقوله تاریخ دفاع مقدس است.


نویسنده کتاب همپای صاعقه این دوره از نمایشگاه کتاب دفاع مقدس تبریز را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: بهتر بود که نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در دل نمایشگاه اصلی کتاب برگزار می شد که در آن صورت مردم بیشتر با این کتب آشنا می شدند./935/302/ب3

ارسال نظرات