۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۲۹۲۸۰۹
از سوی مجمع پژوهش‌های اسلامی مصر؛

بیش از صدهزار فتوا در شش ماه گذشته صادر شده است

خبرگزاری رسا ـ مجمع پژوهش‌های اسلامی از صدور صدهزار فتوا در شش ماه گذشته خبر داد.
محي الدين عفيفي دبيرکل مجمع پژوهش هاي الازهر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محیی الدین عفیفی مدیرکل مجمع پژوهش‌های اسلامی از صدور بیش صدهزار فتوا از سوی کمیته فتوای این مجمع در طی شش ماهه گذشته خبر داد.

 

محیی الدین عفیفی گفت: پرسش‌های مطرح شده از سوی مردم در بخش‌های مختلف عبادات، معاملات، مسائل مرتبط با بانکداری اسلامی و بیمه عمر و نیز مسائل شخصی بوده است که هیئت فتوای مجمع پژوهش‌های اسلامی به آنها پاسخ داده‌اند. همچنین در موسم حج، پاسخ سریع به سوالات حاجیان داده شده و در تارنمای مجمع قرار داده شد.

 

وی افزود: تارنمای مجمع پژوهش‌های اسلامی در راستای سهولت، سوال‌ها را با هر زبانی دریافت کرده و با پاسخ به آن و ترجمه به زبان مورد نظر، در دسترس قرار می‌دهد تا از این طریق راه را برای سوء استفاده تاجران دین و جاهلان سد کند.

 

دبیرکل مجمع پژوهش‌های اسلامی با اشاره به موضوع مکان و زمان در اجتهاد خاطر نشان کرد: کمیته فتوا با رعایت مساله تاثیر زمان، مکان، حال و شخص در تغییر فتوا و نقش این عناصر در واقع امر، به پاسخ مناسب روی آورده است.

 

عفیفی در پایان تاکید کرد که این مجمع با استفاده از وسایل ارتباطی ممکن در راه خدمت به اسلام و مسلمین و رویارویی با «آشوب فتواها» که از سوی افراد غیر متخصص صادر می‌شود، از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد./981/ب902/د

ارسال نظرات