۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۲۹۲۹۵۲

نگاهی بر سلسله کتاب‌های کتاب اندیشه

خبرگزاری رسا ـ سلسله کتاب‌های کتاب اندیشه از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چاپ و روانه بازار شده است.
سلسله کتاب‌هاي کتاب انديشه سلسله کتاب‌هاي کتاب انديشه سلسله کتاب‌هاي کتاب انديشه سلسله کتاب‌هاي کتاب انديشه سلسله کتاب‌هاي کتاب انديشه

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سلسله کتاب‌های کتاب اندیشه نوشته سعید روح‌افزا و محمد پور وهاب از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چاپ و روانه بازار شده است.

 

چهار جلد از سلسله کتاب‌ها کتاب‌ اندیشه موضوعاتی همچون «انفاق»، «شیطان»، «قسط» و «غیبت، انتظار، ظهور» را مورد بررسی قرار داده‌اند.

 

در مقدمه این کتاب‌ها می‌خوانیم: در میدان زندگی می‌دویم تا زودتر برسیم. در حالی که گاهی نمی‌دانیم در چه راهی قدم برگذاشته‌ایم و به سوی کدام مقصد می‌رویم. «کتاب اندیشه» بهانه‌ای است برای فکر کردن و فهمیدن؛ برای یافتن «راه» و شناختن «مقصد». این مجموعه مباحث دینی را به زبانی ساده و روان بیان می‌کند تا زمینه‌ای برای عمیق‌شدن بینش نوجوانان فراهم آید.

 

کتاب اندیشه؛ قسط

انسانها، پای ترازو بایستید!

 

این کتاب شامل موضوعاتی همچون «سخنِ آغاز»، «کار، کار، کار»، «نیازمندان در انتظار کمک»، «ضرررسانی، هرگز!»، «حاکمان مانند دیگران» و «سخن پایان» است.

 

در سخن آغاز این کتاب آمده است: «یکی از برنامه‌های پیامبران اجرای قسط در بین مردم است. خداوند در این باره می‌گوید: ما پیامبران خود را با دلیل‌های روشن فرستادیم و با آنان کتاب و میزان را همراه کردیم تا مردم قسط را به پا دارند.

 

نتیجه اجرای قسط آن است که هر یک از بندگان خدا بتواند به حق خود برسد. مثلا اگر کسی برای خریدن جنسی مقداری پول می‌دهد، باید به اندازه حق خود از آن جنس دریافت کند؛ پس اگر فروشنده کمتر از حق خریدار به او بدهد، قسط اجرا نشده است.

 

کتاب اندیشه؛ شیطان

او همنشین فرشته‌ها بود

 

در این کتاب به موضوعاتی از قبیل «تسلیم نشد»، «فریبکاری کرد»، «دار و دسته به راه انداخت»، «عذر نخواست» و «شایسته مجازات شد» پرداخته شده است که همه این موضوعات به بررسی خلقت انسان و عدم اطاعت شیطان از خداوند و عدم سجده او بر آدم می‌پردازد.

 

کتاب اندیشه؛ انفاق

مهربانی‌هایت را قسمت کن!

 

«نیکی در دنیا، نیکی و انفاق به مردم است»، «راه‌های انفاق»، «به چه کسانی انفاق کنیم؟»، «حلال، پاکیزه و بدون منت»، «پاداش انفاق» و «حق نیکوکار» از موضوعات مطرح‌شده در این کتاب است.

 

در ذیل موضوعی از این کتاب با موضوع به چه کسانی انفاق کنیم؟ آمده است: قرآن که با دقت به جزئیات زندگی انسان‌ها می‌پردازد، نه تنها نیازمندان واقعی را به ما نشان می‌دهد، بلکه اولویت‌ها را هم به ما یادآوری می‌کند. خدا را بپرستید و چیزی را شریک او قرار ندهید. با پدر و مادر، خویشاوندان، یتیمان، تهیدستان، همسایه نزدیک و همسایه بیگانه(دور)، دوست موافق، درراه ماندگان و بردگان(زیردستان) که شما مالکشان(صاحب‌اختیارشان) هستید، نیکی کنید زیرا خدا متکبران را دوست ندارد.

 

کتاب اندیشه؛ غیبت، انتظار، ظهور

آخرین روز زمستان

 

در این کتاب به موضوعاتی همچون «آشناترین»، «آسمانِ ابری»، «کوچک و بزرگ»، «خاک پاشی به چهره خورشید»، «پشت و پناه»، «آتش در دست» و «پایان» پرداخته شده است.

 

در ذیل موضوعی با عنوان آتش در دست می‌خوانیم: غیبت راهنمایان الهی به اراده خداوند آغاز می‌شود و به اراده او پایان می‌یابد. میل و اراده هیچ کس جز خدا در این زمینه مؤثر نیست. او که اراده‌کننده جهان هستی و هدایت‌گر آفریدگان است، بهتر از هر کسی می‌داند که برگزیدگانش را چگونه و در چه زمانی در دسترس انسان‌ها قرار دهد و چرا ایشان را از دسترس، دور نگه دارد.

 

 حکمت و دلیل غیبت برگزیدگان بر ما معلوم نیست. همین‌قدر می‌دانیم که خداوند ممکن است از غیبت این گروه اهداف گوناگونی داشته باشد.

 

سلسله کتاب‌های کتاب اندیشه همچنین با عناوینی همچون «از شما، به سوی شما، برای شما»، «کعبه‌ام...»، «دو نیمه از یک سیب»، «هفت‌قدم تا خدا» و «مژده‌ای در کوهستان» نیز چاپ و روانه بازار شده است.

 

سلسله کتاب‌های کتاب اندیشه نوشته سعید روح‌افزا و محمد پوروهاب در چهار جلد از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چاپ و روانه بازار شده است که علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب‌ها می‌توانند به نشانی تهران، خیابان فاطمی، خیابان حجاب، مرکز فروش و اشتراک مراجعه و یا با شماره‌ تلفن‌های 88964115 و 88962972 با پیش‌شماره 021 تماس بگیرند./907/پ201/ق

ارسال نظرات