۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۵
کد خبر: ۲۹۳۱۴۰

بازدید یک میلیون نفر از نمایشگاه‌ بین‌المللی کتاب تبریز

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از استقبال مطلوب مردم منطقه شمال‌غرب از نمایشگاه کتاب تبریز خبر داد و گفت: نزدیک به یک میلیون نفر از این رویداد فرهنگی بازدید کردند.
علي اکبر صفي‌پور، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي نمايشگاه کتاب تبريز


علی اکبر صفی‌پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در پایان سیزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: نمایشگاه کتاب امسال تبریز، مجموعه‌ای از نمایشگاه‌های مختلف فرهنگی بود که توانست مخاطبان با سلایق مختلف را جذب خود کند.


وی با بیان این‌که سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز به همراه ششمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس، سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال و سومین نمایشگاه قرآن و عترت توانست نزدیک به یک میلیون بازدیدکننده از سراسر استان‌های شمال‌غرب را جذب خود کند، خاطرنشان کرد: این آمار با در نظر گرفتن آیتم‌های مختلف به دست آمده است.


صفی‌پور تصریح کرد: البته بیش از آمار، کیفیت و خروجی نمایشگاه بیشتر مورد توجه دست‌اندرکاران برگزاری بوده است، تا جایی که امسال با توجه به سیاست‌های کلان دولت، بخش جنبی نمایشگاه را به مسأله احیای دریاچه ارومیه اختصاص دادیم و تمامی هنرمندان و اهالی فرهنگ را در یاری به رفع این معضل زیست محیطی دخیل کردیم.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: نمایشگاه امسال در بالاترین سطح ممکن با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار و نماینده ولی فقیه، فرماندهان عالی‌رتبه نظامی و اهالی فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان افتتاح شد و توانست به عنوان مهم‌ترین و بزرگترین رویداد فرهنگی منطقه مطرح شود.


وی با بیان این‌که یک میلیارد تومان بن کتاب با تخفیف 20 درصد در نمایشگاه کتاب تبریز ارایه شد، تصریح کرد: 24 کشور جهان به همراه 850 ناشر داخلی در سیزدهمین نمایشگاه کتاب تبریز حضور داشتند، استقبال مخاطبان نیز نشان داد برگزاری نمایشگاه کتاب تبریز به عنوان ماندگارترین دستاورد فرهنگی استان تبدیل به یک مطالبه عمومی شده است.


صفی پور در بخش دیگری از سخنان خود یکی از مهم‌ترین عوامل ارتقای سطح کیفی نمایشگاه‌های کتاب را خصوصی‌سازی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری این رویداد مهم دانست و گفت: توان و اعتبارات دولتی و استانی برای برگزاری مطلوب و در حد ایده‌آل نمایشگاه کتاب تبریز کافی نیست، بایستی به دنبال جلب مشارکت بخش خصوصی در این عرصه باشیم.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: بخش مهمی از هزینه حضور ناشران از قبیل ایاب و ذهاب، هتل، پذیرایی و دیگر موارد از سوی متولیان امر پوشش داده می شود، از این رو ناشران انگیزه چندانی برای فروش حداکثری ندارند، حال اگر بخش خصوصی وارد این مسأله شود، به یقین ناشرانی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت که به فکر کار اقتصادی و فرهنگی مؤثر باشند.


وی ادامه داد: اگر بتوانیم سال آینده نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز را با کمک بخش خصوصی برگزار کنیم، گامی مؤثر در کیفی سازی این رویداد مهم فرهنگی برداشته ایم، حتی اگر حجم نمایشگاه نسبت به وضعیت امروز نصف شود نیز ارزش دارد، چراکه خروجی کار فرهنگی اهمیتی دوچندان دارد./935/پ202/ق

ارسال نظرات