۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۲۹۳۷۸۹
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران مطرح کرد:

راهبرد دشمن برای قطع رگ‌های حیاتی انقلاب اسلامی/ تحمیل رأی بر ولایت جرمی بزرگ است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حاجی صادقی با اشاره به تلاش دشمن برای نفوذ و از بین بردن انقلاب اسلامی با استفاده از عوامل داخلی گفت: یکی از راهبردهای مهم دشمنان برای مقابله با انقلاب اسلامی واقعیت سازی است و به همین دلیل روحانیت باید واقعیت‌ها را بشناسند و برای مردم تبیین کنند.
حجت الاسلام حاجي صادقي جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی پیش از ظهر امروز در همایش ائمه جمعه، ائمه جماعات و روحانیون شاغل در دستگاه‌ها و نهادهای استان اصفهان، با اشاره به این‌که پیامبر اکرم (ص) زبان گویای خداوند و دین خدا بود گفت: روحانیت در عصر حاضر نمی‌تواند خود را کنار بکشد و تنها به منبر و سخنرانی بسنده کند بلکه باید در وسط میدان باشد.

 

وی در ادامه افزود: مقایسه کردن روحانیت در شرایط کنونی و زمان حاضر با دوران رژیم طاغوت مقایسه‌ای است غلط، امروزه خطرات جدید وجود دارد و شرایط در زمان حکومت ولایی بسیار متفاوت است، امروزه در حوزه علمیه نیازمند دین شناسی به معنایی که امام خمینی معرفی کردند هستیم.

 

حجت الاسلام حاجی صادقی با بیان این‌که تفکری که می گوید نباید کتب قدیمی را مطالعه کرد گفت: قرآن کتاب زندگی است، باید با بررسی و تبیین آیات قرآن به ویژه در شرایط امروز به مسائل روز پرداخت، آیات بسیاری وجود دارد که دقیقا به شرایط امروزه کشور اشاره دارد و نباید روحانیت و طلاب با این آیات غریبه باشند.

 

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به آیاتی از قرآن کریم تصریح کرد: جنگ دشمن با ما و مشکل آنها با ما بر اساس آیات قرآن بر سر مسائل هسته‌ای نیست بلکه مشکل آنها دیانت و اسلام ما است، حوزه های علمیه به این خواسته رهبری لبیک بگویند که با سوز دل فرمودند تحول داشته باشید، اگر جامعه‌ای تحول را نپذیرد محکوم به انزوا است.

 

روحانیت باید واقعیت‌های جامعه را ببیند

وی ضمن تأکید بر لزوم توجه روحانیت به واقعیت‌های موجود اظهار کرد: یک پزشک برای ارائه نسخه باید مریض خود را مورد معاینه قرار دهد، ما نیز باید ببینیم معاینه ما بر مخاطبین در چه حد و به چه صورت است، باید با واقعیت‌ها و مسائل جاری در جامعه به خوبی آشنا باشیم.

 

حجت الاسلام حاجی صادقی ادامه داد: باید بدانیم دشمن امروزه چهره یزیدی گرفته است تا ما حسینی عمل کنیم یا چهره معاویه‌ای دارد تا عملکرد ما حسنی باشیم، لغزش‌های مهم ما امروزه به علت مشغول شدن در عملیات‌های فرعی است، نشناختن فتنه و توطئه‌های دشمن یکی از مشکلات مهمی است که ما باید آن را برطرف کنیم تا بتوانیم با دشمن مقابله کنیم، واقعیت شناسی یعنی توجه داشتن به نکات مثبت و منفی، موقعیت‌ها و موانع و لازم است که نسبت به این مسائل به خوبی اشنایی داشته باشیم.

 

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران یکی از برنامه‌های مهم جبهه استکبار را واقعیت سازی دانست و تصریح کرد: باید مواظب باشیم که دشمنان با صحنه آرائی واقعیت‌های دروغ را به ما ارائه ندهند، واقعیت بینی در عین آرمانگرایی از دیگر مسائلی است که ما در شرایط کنونی به آن نیازمند هستیم.

 

وی با اشاره به رسالت انقلاب اسلامی مبنی بر حاکم کردن اسلام ناب خاطر نشان کرد: برای شناخت کنونی جایگاه انقلاب اسلامی باید نظر جبهه استکبار راجع به انقلاب را بدانیم، آنها می‌گویند علیرغم همه مشکلات پیشرفت انقلاب سالامی معجزه آسا بوده است، امام خمینی در اعلام پذیرش قطعنامه فرمود ما سنگرهای کلیدی جهان را یکی پس از دیگری فتح خواهیم کرد و امروزه بعد از 3 دهه شاهد این موضوع هستیم درحالی که برخی در آن زمان حرف ایشان را قبول نداشتند.

 

انقلاب اسلامی موجب مرگ تدریجی استکبار می‌شود

حجت الاسلام حاجی صادقی در ادامه خاطر نشان کرد: مهمترین علت کینه توزی و دشمنی آمریکایی‌ها با انقلاب اسلامی این است که آنها معتقد هستند انقلاب اسلامی ایران موجب مرگ تدریجی استکبار خواهد شد، اسرائیل قدرتی بود که طی شش روز ارتش های کشورهای عربی را شکست داد اما امروزه در برابر یک گروه پارتیزانی تحت حمایت انقلاب اسلامی توان مبارزه ندارد و سنگ‌های دست بچه‌های فلسطین تبدیل به موشک شده است.

 

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه گفتمان انقلاب اسلامی و مقاومت را جهانی خواند و ابراز کرد: مرگ بر آمریکا امروزه جهانی شده است در حالی که متأسفانه برخی ایرانی ها از این شعار پشیمان شده‌اند، برخی می‌گویند انتخابات سال 92 رأی به آشتی بود در حالی که انقلاب اسلامی تبری از دشمن را در رأس امور می‌داند و دشمن نگران است که شعار مرگ بر آمریکا به لندن و واشنگتن نفود کند.

 

وی با اشاره به تلاش دشمن برای مبارزه با انقلاب اسلامی از طریق توطئه‌های مختلف و لزوم آشنایی روحانیت به این نقشه راه دشمن اظهار کرد: باید بدانیم که امروزه سخنگوی دین بودن و دفاع کردن از دین خدا به چه معنا است، اینکه امروزه بعضی دنیال این هستند که ذکر یاحسین (ع) بلند شود ولی آموزه‌های بودن با حسین (ع) رنگی نداشته باشد باید مشخص شود به چه دلیل است و هدف دشمن از این کار چیست؟

 

حجت الاسلام حاجی صادقی در ادامه ابراز کرد: دشمن از انقلاب اسلامی احساس خطر می‌کند و می‌داند که حمله به بدنه انقلاب نتیجه ندارد، آنها به خوبی می‌دانند که شیعه با کشته شدن از میدان خارج نمی‌شود، دشمن تلاش می‌کند تا با هدف گرفتن روح انقلاب و جان انقلاب مسیر انقلاب اسلامی را منحرف کند.

 

دشمن به دنبال قطع کردن رگ‌های حیاتی انقلاب اسلامی است

وی در ادامه افزود: برای زدن جان انقلاب و از کار انداختن انقلاب اسلامی دشمنان تلاش می‌کنند رگ‌های حیاتی انقلاب را قطع کنند، هفت رگ حیاتی پیدا کرده اند و تلاش می‌کنند با استفاده از عوامل داخلی این رگ‌ها را منقطع کنند، دشمنان به دنبال پیدا کردن راهبردهای مهم و حیاتی برای از بین بردن جان انقلاب هستند و این مهمترین هدف آنها است.

 

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به هشدارهای رهبر معظم انقلاب پیرامون روش‌های دشمن برای زدن رگ‌های حیاتی انقلاب اظهار کرد: اولین رگ حیاتی موتور حرکت انقلاب اسلامی است، اسلامیت این موتور حرکت است که دشمن آن را مورد تهاجم قرار داده است، دشمنان در هرجایی متناسب خودش برنامه ریزی می‌کنند.

 

حجت الاسلام حاجی صادقی اسلام هراسی را نسخه دشمن برای جلوگیری از گرایش کشورهای غیر اسلامی به اسلام دانست و عنوان کرد: در منطقه ما دشمن تلاش می‌کند تا با ایجاد جنگ‌های مذهبی و نیابتی نقشه خود را پیاده کند، ایجاد جریان‌های تکفیری در بین اهل سنت و جریان‌های افراطی در بین شیعه و حمایت از شیعه لندنی نقشه شوم دشمن در جهان اسلام است.

 

خون شیعیانی که تکفیری‌ها می‌کشند برگردن تشیع لندنی است

وی با بیان اینکه اشخاص تندرو در میان شیعه و تشیع لندنی موجب ایجاد اعتقاد و انگیزه در میان تکفیری‌ها شده‌اند و خون شیعیان بر گردن آنها است خاطر نشان کرد: کسانی که آنقدر دم از امام حسین (ع) می‌زنند به نبرد با دشمنان امام بروند و در راه امام حسین (ع) کشته شوند چرا با فتنه انگیزی و افراط موجب دشمنی بین مذاهب اسلامی می‌شوند؟

 

جانشین نماینده ولی فقیه جنگ میان شیعه و سنی را مهمترین هدف و جشن آمریکایی‌ها ذکر کرد و گفت: بعضی علمای اهل سنت و تشیع لندنی سرباز پیاده نظام آمریکا و اسرائیل هستند و در راستای اهداف آنها برای ایجاد جنگ داخلی در جهان اسلامی حرکت می‌کنند.

 

حجت الاسلام حاجی صادقی با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد اسلام های جایگزین تصریح کرد: اسلام سکولار همه فرائض دینی و عبادات را به همراه دارد اما روحیه جهادی و استکبار ستیزی ندارد و اسلامی است مرده و بی انگیزه، دینداری منهای انقلاب قابل قبول نیست، کنار ذکر مقدس یاحسین(ع) باید با حسین بودن را هم آموزش داد.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اسلام جایگزین دو لایه دارد، لایه تحجری که در حوزه‌های علمیه تبلیغ می‌شود، به برخی طلاب می‌گویند که برای حفظ دین لازم است که از مسائل سیاسی و انقلابی دور باشید، لایه دیگر سیاسی کردن همه مسائل بدون در نظر گرفتن مسائل دینی و در حقیقت لایه لیبرال است.

 

جانشین نماینده ولی فقیه با بیان اینکه لایه روشنفکری اسلام دیانت و دینداری افراد را در امور در نظر نمی‌گیرد اظهار کرد: وزیر ارشاد می‌گوید برای ما مهم نیست نویسنده کتاب چه کسی است ما تنها به مضمون کتاب توجه می‌کنیم، دولت می‌گوید وظیفه ما رفاه مردم است، نمی‌توان مردم را به زور به بهشت برد و مسائلی از این دست درحالی که همه اینها برخلاف نص صریح قرآن است، خدا در قرآن می‌گوید به شما حکومت داده خواهد شد که دین مردم را اصلاح کنید ولی در کشور ما برخی می‌خواهند استکبار را زنده کنند.

 

دشمن به دنبال ساختن مهدویت ضد انقلاب است

حجت الاسلام حاجی صادقی با اشاره به هشدارهای شهید آیت الله مطهری نسبت به نفوذ دشمن در مکتب ابراز کرد: باید خطر را ببینیم، برخی تلاش می‌کنند یک امام زمان ضد انقلاب بسازند و به مردم معرفی کنند، خواهش من این است که در ایام محرم عاشورا را به عنوان طلوعی بی پایان معرفی کنیم و با معرفی دقیق عاشورا و جبهه حسینیان و یزیدیان را که در طول تاریخ در برابر یکدیگر هستند را به مردم معرفی کنیم و خودمان را هم در این دو جبهه پیدا کنیم.

 

وی در ادامه تصریح کرد: کسانی نظیر عبدالواهب بن عمر و اسامة ابن زید اهل نماز و روزه و نماز شب بودند ولی در هنگام یاری امام وارد میدان نشدند، صحابه امام و پیامبر بودن ملاک نیست بلکه عملکرد و حضور به موقع افراد ملاک برای شناخت اشخاص است.

 

جانشین نماینده ولی فقیه رگ حیاتی دیگری که جبهه استکبار به دنبال قطع کردن آن است را ولایت دانست و اظهار کرد: دشمنان می‌گویند امت بی امام خطر ندارد، رهبر معظم انقلاب سال 1353 جامعه بی ولایت را جامعه‌ای مرده ذکر می‌کنند و به زیبایی اثبات می‌کنند عامل حیات امت ولایت است، به همین دلیل است که امام بی امت خطر ندارد.

 

وی در ادامه افزود: امام بدون امت را هم دشمنان فاقد اقتدار کافی می‌دانند، مانند امام صادق (ع) که به جای تشکیل حکومت باید درس بدهد، دشمن معقتد بر این است که امت منتسب به امام شکست ندارد و بر اساس این نظریه راهبرد دشمنان این است که نقطه اتصال امت با ولایت را باید قطع کرد تا از این طریق میدان برای دشمنان باز شود و دشمنان تلاش می‌کنند تا با استفاده از برخی مهره‌های داخلی که برخلاف رهبری صحبت می‌کنند و موضع گیری می‌کنند و به دنبال تکرار صفین هستند تا این نقشه خود را عملی کند.

 

تحمیل رأی بر ولایت گناه و جرمی است بزرگ

حجت الاسلام حاجی صادقی امامت امت بر رهبری و تکرار صفین را یکی از اهداف مهم دشمن ذکر کرد و گفت: تحمیل رأی بر ولایت جرمی بزرگ و جنایتی مهم است، حرفی را که خاتمی و میرحسین می‌زدند امروزه برخی از تریبون‌های رسمی می‌زنند، آنها می‌گویند خطوط قرمز رهبری را تغییر می‌دهیم، کسانی که جام زهر را می‌خواهند تحمیل کنند و می‌گویند علی با زبیر مذاکره کرد نمی‌دانند امروزه علی یک امت حامی ولایت دارد و اجازه نمی‌دهند علی تنها شود.

 

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران خاطر نشان کرد: در معارضه و مبارزه دشمن با دین تقیه معنا ندارد، ما طرفدار وحدت بر محور ولایت هستیم و با هیچکس نه عهد اخوت بسته‌ایم و نه تعارف داریم، باید روحانیت مبانی ولایتمداری و تبعیت از ولایت را در جامعه تبیین کنند.

 

وی گفتمان انقلاب اسلامی را یکی از دیگر رگ‌های حیاتی خواند که دشمن با استفاده از عوامل داخلی به دنبال قطع کردن آن است و اظهار کرد: برخی با صراحت می‌گویند مرگ بر آمریکا جزئی از اسلام نیست، دشمنان تلاش می‌کنند تبری را از ما بگیرند، رگ حیاتی دیگر ارزش‌ها و آرمان‌هایی است که مردم به آن پایبند هستند، روحیه معنوی و ایثارگری مورد تهاجم دشمن است وباید نسبت به این نقشه‌ها هشیار باشیم./1304/پ200/ش

ارسال نظرات