۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۲۹۳۹۰۶
استاد حوزه:

ایثار و از خود گذشتگی انسان را به خدا نزدیک‌تر می‌کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه با بیان این‌که ایثار و از خود گذشتگی انسان را به خدا نزدیک‌تر می‌کند، گفت: ایثار یعنی از خود و دلبستگی‌ها جدا شدن و به خدا نزدیک‌تر شدن؛ یعنی حاضر باشیم به خود سختی بدهیم تا دیگران در راحتی باشند.
شجاعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد شجاعی، استاد حوزه شامگاه روز پنچ شنبه در جلسه درس اخلاق با موضوع جایگاه ایثار که در حسینه اثنی عشری در شهر ری برگزار شد، گفت: ایثار تنها از کسی بر می‎آید که خود را به طور کامل شناخته باشد، دیگران را بر خود مقدم بدارد.

 

وی افزود: کسانی که در دنیا از خودهای حیوانی و عقلانی بهره‌مند هستند، بدون خود الهی، خودهای دیگر او قوی نیست ولی اگر این خودها با خودهای آسمانی عجین شود قوی‌ترین رابطه‌ها را می‌تواند داشته باشد و شخص در آرامش است.

 

استاد حوزه تصریح کرد: انسان می‌تواند در اوج بلاها آرامش داشته باشد برای این کار باید من حقیقی را پیدا کند زمانی که ما بعدهای حیوانی خود را ایثار کنیم سبب شادی روح آسمانی ما می‌شود.

 

شجاعی با اشاره به ایثار گفت: ایثار مانند سنگی است که در کوره می‌سوزد و طلای خوبی از آن در می‌آید هر چه نسبت به بعدهای دیگرمان ایثارگر باشیم من الهی ناب‌تر می‌شود.

 

وی افزود: ایثار یعنی از خود و دلبستگی‌ها جدا شدن و به خدا نزدیک‌تر شدن یعنی حاضر باشیم به خود سختی بدهیم تا دیگران در راحتی باشند.

 

استاد حوزه عنوان کرد: ایثار حضرت فاطمه(س) و حضرت محمد(ص) نمونه بارزی از ایثار و از خود گذشتگی برای امت بود هرچه عفو و از خود گذشتگی ما بیشتر باشد قدرت معنوی و روحی ما بیشتر شده و بیشتر شبیه الله می‌شویم.

 

شجاعی ابراز داشت: کسی که در راه خدا درهمی انفاق کند مانند کسی است که دانه‌ای در زیر خاک پنهان می‌کند که از آن هفت خوشه باز می‌آید.

 

وی با اشاره به روز غدیر گفت: در روز غدیر پیامبر(ص) به اذن خداوند حضرت علی(ع) را وصی خود قرار داد و پیامبر(ص) به حضرت علی(ع) فرمود نسبت تو به من مانند هارون به موسی(ع) است با این تفاوت که بعد از موسی(ع) پیامبر آمد ولی بعد از من پیامبری نخواهد بود و تو وصی و جانشین من هستی و جز تو و خاندانت کسی لیاقت وصی بودن مرا ندارد.

 

استاد حوزه افزود: پیامبری سمتی است که خداوند منصوب می‌کند و ارثی نیست و در روز غدیر پیامبر(ٌص) به اذن خداوند حضرت علی(ع) را وصی خود قرار داد.

 

شجاعی گفت: خلقیات معصومین(ع) در عزا ختم نمی‌شود بلکه برخورد آنان با مظلومین خانه و بیرون بسیار خوب بود.

 

وی در پایان با بیان اینکه خداوند می‌فرماید کسی در قیامت وارد بهشت نمی‌شود مگر اینکه حب علی(ع) را داشته باشد، خاطر نشان کرد: خداوند می‌فرماید «کسانی وارد بهشت می‌شوند که حب علی(ع) را در دل داشته باشند و هر کس علی(ع) را دوست داشته باشد شیوه زندگی او به همان صورت خواهد بود»./813/202/ب2

ارسال نظرات