۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۲۹۳۹۳۷
مدیرکل اوقاف و امورخیریه سیستان و بلوچستان:

افزایش دو برابری ثبت وقف‌های جدید نشان‌دهنده رشد فرهنگ وقف در استان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام تدینی با اشاره به رشد دو برابری ثبت وقف‌های جدید نسبت به سال گذشته، گفت: افزایش دو برابری ثبت وقف‌های جدید نشان‌دهنده رشد فرهنگ وقف در استان است.
حجت الاسلام اسماعيل تديني، مديرکل اوقاف و امور خيريه سيستان و بلوچستان

حجت الاسلام اسماعیل تدینی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان گفت: قرآن و اهل بیت، موقوفات و بقاع متبرکه سه اصل بنیادین در سازمان اوقاف هستند و تمامی تلاش‌ها در جهت حفظ و اعتلای این سه اصل صورت می‌گیرد.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه سیستان و بلوچستان عنوان کرد: تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی، حفظ و توسعه موقوفات و مساجد، نشر تعالیم و شعائر اسلامی و تبلیغ دین و آموزش قرآن از جمله اقدامات اوقاف در جامعه است.

 

وی با اشاره به عملکرد اداره کل اوقاف و امورخیریه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در شش ماهه نخست سال جاری در زمینه حفظ و نگهداری موقوفات بیش از 495 مسجد مورد حمایت مالی جهت بازسازی و توسعه قرار گرفت.

 

حجت الاسلام تدینی ادامه داد: بخش اعظمی از عملیات عمرانی بقاع متبرکه استان تکمیل و برای  بهره برداری زائرین افتتاح شد همچنین در برنامه‌های قرآنی از 12 هزار نفر در قالب طرح تربیت حافظان و قاریان ثبت نام به عمل آمد و مقدمات برگزاری مسابقات و رقابت‌های قرآنی فراهم شد.

 

وی با اشاره به اعزام 115 نفر مبلغ روحانی در شش ماهه نخست سال به مناطق محروم از برگزاری بیش از 20 محفل قرآنی با حضور قاری مصری در سیستان و بلوچستان یاد کرد.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه سیستان و بلوچستان با تأکید بر گسترده بودن فعالیت‌ها در حوزه‌های کاری اوقاف، ماحصل کار شش ماهه اوقاف استان را رشد دو برابری ثبت وقف‌های جدید نسبت به سال گذشته با ثبت 163 مورد وقف عنوان کرد و گفت: این رشد و اتفاق بزرگ  نشان از عملکرد مثبت، اعتماد مردم و رشد روز افزون فرهنگ وقف در سیستان و بلوچستان است.

 

حجت الاسلام تدینی خاطرنشان کرد: همچنین بررسی ها نشان می دهد اوقاف سیستان و بلوچستان در عواید موقوفات 67 درصد، در جهت اخذ دریافت اجور موقوفات 42 درصد، تحقق عواید 119 درصد و در وصول اجور معوقه 95 درصد پیشرفت و رشد داشته است./831/302/ب1

ارسال نظرات