۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۲۹۴۰۴۹

خطیبان جمعه عراق از روسیه به عنوان عامل رسوایی آمریکا و کشورهای غربی یاد کردند

خبرگزاری رسا ـ خطیبان جمعه عراق با اشاره به عملیات‎های موفق روسیه در مبارزه با داعش خاطرنشان کردند که روسیه عامل رسوایی آمریکا و کشورهای غربی است.
خطيبان جمعه عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عادل الساعدی، خطیب جمعه بغداد در خطبه‎‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد الرحمن برگزار شد، از توهین برخی از افراد به مراجع تقلید به شدت انتقاد کرد و گفت: برخی از افراد در خلال تظاهرات‎های مردمی درپی توهین به مراجع تقلید هستند. در صورتی که این چنین اقداماتی ادامه پیدا کند دولت باید مسؤولیت کامل آن را برعهده بگیرد.


وی اعلام کرد که ما همچنان از طرح اصلاحات و مبارزه با فساد و مفسدان حمایت می‎کنیم و خواستار احقاق حقوق از دست رفته مردم هستیم.


خطیب جمعه بغداد همچنین خاطرنشان کرد: معادلات منطقه در خاورمیانه به ویژه در سوریه و عراق تغییر یافته است. کشورهای منطقه پس از حضور روسیه در مبارزه با داعش دیگر اجازه دخالت سایر کشورهای اجنبی را نخواهند داد.


حجت الاسلام ساعدی تصریح کرد که حمله قدرتمند روسیه به پایگاه‎های جریان‎های تروریستی در سوریه به جهانیان ثابت کرد که آمریکا و متحدانشان در مبارزه با تروریسم جدی نیستند.


امام جمعه بصره خواستار اعدام عاملان انفجارهای تروریستی شد


حجت الاسلام شیخ محمد فلک، امام جمعه منطقه الزبیر در غرب استان بصره در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد الشویلی برگزار شد، با اشاره به مسائل داخلی عراق گفت: قوه قضائیه و نیروهای امنیتی باید عاملان انفجارات تروریستی را دادگاه‎های استان‎ها محاکمه و در محل جنایت اعدام کند.


وی انفجار تروریستی در بازار منطقه الزبیر را به خانواده‎های شهدا تسلیت و برای مجروحان شفا عاجل را از خداوند مسالت کرد.


حجت الاسلام فلک از عدم حضور مسؤولان استان بصره در منطقه الزبیر و اطلاع از این انفجار تروریستی و کمک به قربانیان آن به شدت انتقاد کرد.


وی تصریح کرد: فساد مالی و بحران موجود در عراق نتیجه سیاسیت غلط حکومت گذشته است.


امام جمعه منطقه الخضراء کشورهای غربی را حامی تروریسم خواند


حجت الاسلام شیخ حسین المرعبی، امام جمعه منطقه الخضراء در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در حسینه الزهراء برگزار شد، بر مبارزه قوی و جدی‎تر با تروریسم تاکید کرد و خاطرنشان کرد: ورود روسیه به مبارزه با جریان تروریستی داعش و انجام عملیات‎های موفق آن نشان داد که آمریکا و متحدانش خواستار نابودی تروریسم نبودند.


وی کشورهای غربی را حامی تروریستم دانست و گفت: کشورهای غربی با استفاده از رسانه‎ها، حمایت‎های مالی و معنوی نقش تاثیرگذاری در گسترش داعش ایفا کردند.


حجت الاسلام المرعبی خواستار رسیدگی هر چه سریعتر دستگاه‎های قضایی به پرونده جنایت اسپایکر که منجر به کشته شدن صدها تن از جوانان شیعه گشته است، شد./994/ب901/د

ارسال نظرات