۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۴
کد خبر: ۲۹۴۰۶۵
خبرگزاری فرانسه گزارش داد؛

تبعیض شدیدی علیه مسلمانان فرانسه وجود دارد

خبرگزاری رسا ـ با وجود آنکه مسلمانان حدود 10درصد از جمعیت فرانسه را تشکیل می دهند، برخورد دولت مردان این کشور با این اقلیت کاملا تبعیض آمیز است.
تبعيض عليه مسلمانان فرانسه
 
به گزارش خبرگزاری رسا، مطالعات جدید در فرانسه نشان می دهد که مردان مسلمان چهار برابر بیشتر از مردان کاتولیک، در معرض بی کاری قرار دارند.
 
خبرگزاری فرانسه با اشاره به این نکته می گوید: نتایج مطالعات اخیر حاکی از تبعیض شدید نسبت به مسلمانان فرانسه است.
 
این تحقیق که از سوی اندیشکده مونتاین انجام شده است، نشان می دهد که بعد از مصاحبه های استخدام، 17.9 درصد از متقاضیان کاتولیک و 4.7 درصد از متقاضیان مسلمان برای استخدام دعوت می شوند.
 
در این تحقیق که بین سال های 2013 و 2014 و با مدیریت یکی از استادان دانشگاه سوربون پاریس انجام شده است، 6231 درخواست کار با هویت های ساختگی به آگهی های استخدام ارسال و مشخص شد که زنان و مردان کاتولیک دو برابر شانس بیشتری برای تماس و دعوت به همکاری دارند.
 
خانم والفورت استاد دانشگاه سوربون می گوید که این آمار تنها نشان دهنده بخشی از تبعیض های اعمال شده علیه مسلمانان فرانسه است و به احتمال زیاد آمار واقعی بیش از این باشد.
 
علاوه بر مساله کار و درآمد که یکی از معضلات مهم مسلمانان در فرانسه است، می توان به مشکلات عمده دیگر مسلمان در این کشور نیز اشاره کرد.
 
در ماه آوریل، سازمان ملی مقابله با اسلام هراسی هشدار داد که موارد حمله به مسلمانان در سال 2015 حدود 6 برابر از این گونه حملات در سال 2014 بوده است.
 
بر اساس تخمین آماری سازمان سیا و وزارت خارجه آمریکا، مسلمانان حدود 10 درصد از جمعیت فرانسه را تشکیل می‌دهند و فشارها بر این اقلیت باعث شده‌ است که اکثر آنان به صورت شهروندان درجه دوم در قسمت‌های فقیرنشین شهرها زندگی کنند./847/ب901/د
ارسال نظرات