۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۲۹۴۴۴۴

ادامه محدودیت برای دانش آموزان محجبه در جمهوری آذربایجان

خبرگزاری رسا ـ در یکی از مدارس باکو دختر محجبه ای را به دلیل داشتن حجاب و عدم توجه به اخطارهای مکرر مدیر مدرسه مبنی بر اینکه بدون حجاب باید سر کلاس حاضر شود، از مدرسه اخراج کردند.
حجاب آذربايجان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، در یکی از مدارس باکو دختر محجبه ای را به دلیل داشتن حجاب و عدم توجه به اخطارهای مکرر مدیر مدرسه مبنی بر اینکه بدون حجاب باید سر کلاس حاضر شود، از مدرسه اخراج کردند.


 والدین این دختر محجبه در مصاحبه خود این طور بیان کرده اند که هنگامی که به ما اطلاع دادند که  از ورود دخترمان به خاصر حجاب به مدرسه نمونه دولتی جلوگیری می کنند، بلافاصله به مدرسه رفتیم و هنگامی که علت این امر را پرسیدیم مدیر مدرسه در جواب این طور جواب داد که دستور وزیر است.

 

ما پس از تلاشهای فراوان و با دادن رشوه به یکی از معلمان توانسیتم از طریق یکی از محافظان وزیر متن نامه ای را با این موضوع به وزیر برسانیم اما با وجود تلاش های فراوان نتوانستیم هیچ گونه جواب درستی از این موضوع داشته باشیم.

 

بر اساس نظام  داخلی آموزش و پرورش جمهوری آذربایجان که در تاریخ 13 اکتبر سال 2011 تصویب شد تمام امور مدارس منجمله لباس متحد الشکل برای دانش آموزان از سوی مدیر مدرسه تصویب و به اجرا در می آید و هر گونه تصمیمی که می خواهد می تواند برای اداره مدرسه خود داشته باشد./982/ب101/د

ارسال نظرات