۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۲۹۴۵۹۶

حمایت یهودیان آرژانتین از گشایش سفارت این کشور در فلسطین

خبرگزاری رسا ـ گروه یهودیان آرژانتینی اعلام کرده‌اند که از تصمیم رییس‌جمهور این کشور مبنی بر گشایش سفارت آرژانتین در فلسطین حمایت می‌کنند.
آرژانتين و فلسطين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، گروه یهودیان آرژانتین امروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که از تصمیم «کریستینا فرناندز» رییس‌جمهور این کشور مبنی بر بازگشایی نمایندگی آرژانتین در «رام الله» (مرکز تشکیلات خودگردان فلسطین) حمایت می‌کند.

 

این تصمیم دولت آرژانتین پس از دیدار «هکتور تیمرمن» وزیر امور خارجه این کشور با «ریاض المالکی» همتای فلسطینی وی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اتخاذ شد.

 

اتخاذ چنین تصمیمی تشویش و اضطراب دیپلمات‌های اسرائیلی حاضر در «بوئنوس آیرس» پایتخت آرژانتین را برانگیخته است؛ «دوریت شاویت» سفیر اسرائیل در آرژانتین روز جمعه در مرکز یهودیان این کشور آمریکای جنوبی موسوم به «آمیا» طی یک سخنرانی به انتقاد از تصمیم «فرناندز» در این راستا پرداخت.

 

آرژانتین و دیگر کشورهای عضو اتحادیه کشورهای آمریکای جنوبی همواره خواستار پایان خشونت علیه مردم فلسطین و توقف صدور قطعنامه علیه این کشور از سوی سازمان ملل بوده است.

 

گروه یهودیان آرژانتین همچنین در بیانیه خود ضمن محکوم کردن موج خشونت‌های صورت گرفته علیه مردم فلسطین در کرانه باختری رود اردن و نوار غزه، بار دیگر از مقامات اسرائیلی و فلسطینی خواستند که مذاکرات صلح را به سرعت آغاز کنند.

 

این گروه یهودی در پایان از مقامات فلسطینی و اسرائیلی خواستند که ایجاد یک دولت فلسطینی، پایان اشغال این کشور از سوی اسرائیل و برقراری امنیت در مرزهای دو کشور را در دستور کار مذاکرات خود قرار دهند.

 

طی چندین سال اخیر و به خصوص پس از محاصره «غزه» توسط رژیم صهیونیستی آرژانتین و برخی از کشورهای جهان از مردم مظلوم فلسطین اعلام حمایت کرده‌اند.

 

در این میان «کریستینا فرناندز» رییس جمهور آرژانتین نیز همواره پس از شنیدن خبرهای متعدد و دیدن صحنه‌های دلخراش از قربانیان تروریسم که نشان دهنده بی‌رحمی بیش از حد رژیم اسرائیل است در سخنرانی‌های متعدد از مردم مظلوم فلسطین حمایت می‌کند.

 

از زمان اشغال خاک فلسطین و شکل‌گیری رژیم صهیونیستی تاکنون سربازان اسرائیلی از ارتکاب هیچ جنایتی علیه مردم فلسطین اجتناب نکرده و بیش از 500 شهر و روستا را ویران کرده‌اند.

 

این رژیم از سال 1948 (1327) با وجود قطعنامه‌های سازمان ملل در رد این جنایات، باعث بی‌خانمان شدن بسیاری از مردم بی‌گناه فلسطینی شده است./9894/ب103/د

ارسال نظرات